KITA DAH BACA KENYATAAN KEDUA PIHAK PKR DAN JUGA AMANAH DAN DAP JOM KITA KAJI SEDIKIT


https://wrlr.blogspot.com/2020/06/kenyataan-media-bersama-dap-dan-amanah.html

https://wrlr.blogspot.com/2020/06/berbanding-ph-mahathir-perlu-lebih.html


PKR- telah menetapkan bahawa DSAI mengepali PH Plus  untuk mendapatkan kembali mandat rakyat.Manakala DAP dan AMANAH mahukan opsyen ke 2 iaitu Mahathir menjadi PM dan DSAI akan menjadi TPM selama 6 bulan dan dengar ceritanya hendakkan setahun.Ok jom kita lihat pandangan yang di tulis oleh Shahbudin diatas...Walau pun berdasarkan video dibawah, ada jalan untuk memaksa Tun melepaskan jawatan bila tiba masanya, namun jika tidak ada pilihan yang ada ialah PKR boleh menarik sokongan dan kerajaan runtuh. 

Jika dilihat logiknya begitulah, tetapi sebenarnya ialah Mahathir tidak mahu Anwar menjadi PM, jika itulah caranya. Mudah sahaja untuk meneliti.

Adakah DSAI mempunyai cukup sokongan Ahli Parlimen? Rasanya beliau mempunyai cukup. dan merujuk kepada cukup atau tidaknya, rasanya hanya Anwar sahaja yang tahu bila dan bagaimana.


PAKATAN HARAPAN BERI JALAN KELUAR SECARA TERHORMAT KEPADA TUN M




Jadi PH elok duduk bincang baik baik dan sembang elok elok. Bukan nya baru kenal dan dahagakan jawatan sangat kot....DSAI pun boleh mengambil tindakan menyokong tetapi beliau tidak akan berada dalam kabinet Mahathir sehingga proses proses penyerahan kuasa berlaku..Tetapi perlu juga diingat bahawa pengesahan sebagai PM akan berhantung pada Agong dan dewan rakyat juga....berliku liku la juga.





No comments: