DOROYAH KELUAR PARTI- JOM KITA LIHAT BANNER SAMBUTAN TERHADAP DIA DI SEMENTA

AINA SAYUTI

DR.DAROYAH KELUAR PARTI

Malaysia ni tiada Akta Anti Lompat Parti. Menang PRU atas tiket parti dan Watikah ditandatangan Presiden parti. Tetapi bila dah dapat jawatan tinggi mula nak hilang kepercayaan kepada parti dan Anwar Ibrahim.

Eh..kenapa dia hari ni baru hilang kepercayaan kepada Anwar? Apakah 2013 dulu sewaktu dia mula-mula menang jadi Adun Sementa dia sangat yakin dengan perjuangan Anwar dan parti KEADILAN? Beza apa?

Bezanya....dulu takde Gerakan Jemin secara terbuka. Gerakan Jemin adalah underground dalam parti dan dia berfungsi mengukuhkan operasi Jemin dikalangan Wanita dan juga di Selangor selaku Ketua Wanita Selangor dan Ketua Cabang.


Adapun sekarang operasi tu dah terminated. Metodologi underground dah berubah ke perang terbuka. Maka timbullah hujjah "hilang percaya" padahal, sejak bila dia percaya kepada Anwar? Apakah sejak terkena Surat Tunjuk Sebab beberapa hari yang lepas? Jawab je lah Surat tu jika anda memang dapat buktikan anda tidak bersalah dan masih setia pada parti.
Sekarang parti tak payah buang anda. Anda pilih bersama pengkhianat mandat. Mendapatlah kata-kata "positif" dari pengundi anda sendiri. Saya sekadar kongsikan buat peringatan.

No comments: