KISAH BERBAGAI PARTI POLITIK MALAYSIA


C&P

UMNO payah lompat. Sebab mereka terpukau dgn pangkat dan duit. Tetap kekal bersama UMNO.

PAS payah lompat. Bukan sebab cerdik tapi sebab wala' keterlaluan pada President parti; Hadi. Klu Hadi sokong DAP. Mereka akan sokong. Klu Hadi ajak makan gulai daging babi di Tanjung Piai, mereka pun makan bersama2.

AMANAH adalah lahir dari PAS. Mereka ada displin dan amanah. Cuma rekod tercalar ada seekor banjingan Ketua Pemuda AMANAH lompat di Perak baru ni. Budak2 biasalah. Otak singkat. Nampak duit dan pangkat.

ABDUL WAHID

PKR adalah parti katak lompat. Lompat sambil kencing kawan. Berapa ribu ekor dah yg lompat. Cuma Anwar Ibrahim saja yg belum lompat lagi. Sembang kemas sampai boleh terbalik meja tapi tarbiah lemah. Latest, 2 ekor banjingan di Kedah lompat. Anak Mahathir tgh garu kepala.

BERSATU adalah UMNO 2.0. Mesti balik semula pada induk asal. Hampir kesemua lompat dan berak atas muka kawan. Tinggal berapa kerat saja yg sokong Mahathir. Kejayaan hebat pengkhianatan BERSATU menyebabkan negara tumbang & 4 negeri pun jatuh terkangkang.

DAP jenis ada displin tapi ada juga beberapa ekor yg lompat. Antara yg terawal adalah nyonya capek Jelapang lompat menyebabkan jatuh Perak masa zaman Nizar. Yg latest lompat adalah YbaBi di Malacca.

Akhir kata, POLITIK juga boleh diterjemahkan sebagai POLITAIK....



No comments: