SAH HADI JIWA KACAU



Kalau nak duduk bawah pengembala lembu haram dan kamu sang lebai dijadikan lembu dicucuk hidung buat apa?
Pemerintah pengembala lembu guna duit rakyat bermewah untuk diri sendiri pun lebih teruk dari babi...babi jelas haramnya,tapi tunggang agama lagi haram dan tidak masuk Syurga kerana tunggang dan jual  agama.

Pilih kawan pun kena hati hati..kalau pilih yang kaki curi dan kleptokrasi itu bersubahat maknanya...kalau rakyat tak halalkan duit di curi,kita yang sokong juga terpalit sama dosanya,dan jika tidak dihalakan rakyat,maka tanggunglah dosanya sekali...dalam hal ini aku satu sen pun tak halalkan,tambah tambah kalau Hadi juga terlibat bersekongkol dengan penyamun yang samun duit cukai aku bayar bukan untuk Najib berbelanja dan Hadi menyokong serta menjadi talibarut mengeluarkan fatwa...


Kini pas dalam dilema apabila Hadi menjadi bebanan kepada parti itu kerana setiap kali mengeluarkan kenyataan, beliau memberi tekanan kepada parti agama itu sendiri. Rakyat melihat lidah Hadi umpama bercabang kerana sembarangan memberi contoh nama binatang yang jelek.


Apa kata jika orang ramai mengatakan Hadi umpama lidah biawak yang bercabang kerana suka memanggil seteru beliau dengan panggilan nama binatang..

Apa kata jika orang ramai memanggil beliau "natang mung" dengan bahasa Terengganu....adakah Hadi merasa marah atau penyokong beliau merasa marah...itulah hakikat yang orang ramai perlu faham, iaitu memghormati orang lain dan orang lain juga memghormati kita.Bukan kah itu ajaran islam?  Bagaimana kita mahu berdakwah kepada bangsa lain, jika kita sentiasa mengeluarkan peekataan swolah olah orang lain salah dan bodoh belaka, sedangkan kita dilihat sebagai ilmuan agama yang tidak pandai menjaga lidah dan tuturkata...maka kerana itu, jika orang lain mencaci kita, kita haruslah menerimanya kerana kita juga mengakar orang lain memandang rendah terhadap title yang kita miliki.

Lihat bagaimana bangsa lain menghormati TGNA  yang sentiasa dikenang oleh kaum lain kerana cara dakwah beliau dilihat dekat dihati rakyat dan bangsa lain.jika kita masih ingat pilihanraya di Perak, Ketika Nizar Jamaluddin bertanding, bangsa cina menyambut  TGNA dan sangggup menyuruh beliau menandatanggani baju masing masing..betapa hormatnya kaum cina terhadap Toh Guru itu. Tapi jika Hadi sendiri, belum tentu bangsa sensiri menghormati beliau selain walaun taksub yang sanggup mengiyakan apa yang beliau cakap dari mulut dan lidah bercabang Hadi.


WRLR.






No comments: