RADIO : WAJIB DENGAR PEMBAHRUAN CLC DAN GLIC UNTUNGKAN BERSATU




Have reforms to government-linked companies benefited Bersatu?


0
19


Prof Terence Gomez
A recent report by Institute for Democracy and Economic Affairs (Ideas) found that the government’s reconfiguration of government-linked companies may be benefiting specifically Bersatu as well as Minister of Economic Affairs Azmin Ali. BFM interviews Prof Terence Gomez.

Produced by Kelvin Yee
Presented by Lee Chwi Lynn, Kelvin Yee, Aiman Rashad

Pembahruan untungkan PPBM . Ianya melibatkan Ketengah ,Keda,kejora dan lainnya termasuk FELDA ini dikuasai PPBM melalui lantikan di kementerian dan kuasai melalui kementerian.Azmin dianggap sebagai menteri yang tidak kuasai apa apa selain menerima percaturan atau budak suruhan.
Masa umno kuasai dan cara ini dilakukan semula..menguasai hampir semua kementerian yang melibat bandar dan luar bandar.
Dengan menguasai khazanah . PM menguasai hampir semuanya....dengar seterusnya.....dan kenapa PM masih lagi tidak mahu melepaskan jawatan. Jadi MAJLIS PRESIDEN JANGAN DUDUK DIAM.

Azmin dan Mahathir mengubahnya dan menguasai atas nama bumiputra polisi.Ianya dikuasai oleh Halim Saad dan Syed Mokhtar dalam banyak syarikat....

PH perlu melihat ini dalam usaha merealisasikan janji dan PM tidak menguasai dalam urusan berkaitan. ph harus duduk dan menyelesaikan ini supaya dilihat lebih telus dalam melantik individu yang tidak terkait dengan cara polisi lama dilaksanakan dahulu.
Jika PH mahu melantik CEO, ianya haruslah melantik CEO yang berkelayakkan dan bebas dari kenalan politik, kroni dan juga saudara mara..

No comments: