KENALI MUSUH UTAMA KAMU???



Wahai pemandu2 teksi yang kononnya marah sangat kepada geng GRAB dan PM. Hangpa sebenaqnya tersilap fokus. Senapang hangpa larasnya tersasar. Hangpa tak sepatutnya dok menembak GRAB dan PM tetapi sepatutnya hangpa bedai puak2 UMNO yang menjadi pemilik2 permit teksi. Ada org kuat UMNO yang dapat 400 permit. Setiap permit disewakan RM 40/hari. Sebulan RM 1,200 utk satu permit. Untuk 400 permit teksi, kroni UMNO ni dapat RM 480K. Huh, hampir2 sama dengan gaji Arul Kanda. Depa nilah lintah darat yang terhebat.

Sebab tu aku puji Menteri Pengangkutan yang puak PAS kata Cina kapir harbi yang sedang memberikan permit2 teksi utk persendirian yang dapat membebaskan hangpa daripada lintah darat UMNO. Bukan takat permit malah bagi grant RM 5,000 seorang utk beli kereta baru yang boleh menarik minat penumpang. Taklah lagi hangpa dok bawa teksi yang dah layak diterajang masuk longkang. Inilah baguihnya Menteri DAP yang hangpa dok gelaq kapir harbi. Kalau dia masih dimaki, memang hangpa manusia yang tak tau mengenang budi.

Dalam keadaan Malaysia yang banyak hutang, Menteri masih lagi bagi grant iaitu pemberian yang tak perlu dibayar. Memang kerajaan PH adalah kerajaan yang membantu rakyat yang memerlukan bukan bantu kroni yang dah kaya sakan. Sebab itu aku meminjam kata2 DSN, bahawa tokey2 permit teksi daripada UMNO ni memang layak digelar "haram jadah" sebab hidup atas keringat dan titik peluh pemandu teksi yang rata2 miskin dan merana. Maka langkah hangpa menolak UMNO dalam PRU yang lepas adalah satu langkah tepat dan terpuji. Percayalah nasib hangpa akan terbela di bawah kjaan PH yang mulia. 

UMNO HANCUR NEGARA SELAMAT... 

PS : Komen2 yang mengundang dosa adalah tanggungjawab sendiri...

#celotehhalimcgupencen

No comments: