MENANG DI CAMERON, NASIB PETANI KELAM KABUT

Imej mungkin mengandungi: 4 orang, orang berdiri dan teks

Di Cameron Highland...sedang berlaku usaha untuk mengusir para petani2 di sana. Baru jer BN menang di situ, kan?.
Walaupun Tok Mat tu Melayu....bimbang jugak, ada org Melayu yang kena halau nanti. Cuma, nasib di Rantau dan CH tentulah berbeza bcoz....N. Sembilan tu, PH yang punya!.
Tak logik jika ada orang yg beranggapan bahawa 'UMNO boleh membantu Melayu'. Apatah lagi dengan keadaan mereka sekarang nih dimana UMNO dah HILANG KUASA.
Kalau nak fikirkan bahawa UMNO itu kuat di Rantau, tak jugak....korang tak pelik ker, bila kubu kuat UMNO/BN di Melaka dan N.sembilan pun rebah terbungkam dan terkangkang kang!, memang lah kedua-kedua negeri tu dulu....kubu kuat UMNO/BN. Tapi...akhirnya mereka rebah jugak kan?
Nasihat dari saya yang jujur ni kepada pengundi-pengundi RANTAU: "Apalah gunanya memiliki mulut tapi tiada pulak suaranya. Apalah ada pada jawatan tetapi tiada pula kuasa". Itu perumpamaannya yang akan berlaku di RANTAU sekiranya UMNO/BN menang di sana.
Janganlah di ulangi KESESATAN kalian sepertimana yang berlaku di CH.


Mohd asri Abu Bakar


No comments:

(function() { var d = document, w = window; w

Bicara Tokoh bersama Datuk Seri Anwar Ibrahim | 10 April 2021