Kenaikan Elaun Imbuhan Tetap Perumahan Naik (ITP) Penjawat Awam 2015? Kali Terakhir Semak 2005!

Kenaikan Elaun Imbuhan Tetap Perumahan Naik (ITP) Penjawat Awam 2015? Kali Terakhir Semak 2005!


Imbuhan Tetap Perumahan


Kenaikan Elaun Imbuhan Tetap Perumahan Naik (ITP) Penjawat Awam 2015? Boleh Tetapi Bersyarat! : 

Jikalau dibandingkan dengan pembayaran bonus 2014 yang akan dibayar Januari 2015 ini, kalangan penjawat awam telah mengimpikan agar kenaikan Elaun Imbuhan Tetap Perumahan (ITP) naik kakitangan awam dilakukan dengan kadar segera. Setuju?
Masakan tidak, kali terkahir semakan kenaikan kadar Imbuhan Elaun Tetap Perumahan (ITP) kali terakhir dilakukan pada tahun 2015. yang mana :

Kenaikan Elaun Imbuhan Tetap Perumahan Naik (ITP) Penjawat Awam VS Kenaikan 2015?

  • Kenaikan Elaun Imbuhan Tetap Perumahan (ITP) naik bagi Kumpulan Pengurusan dan Profesional Gred 41 hingga 44 adalah kepada RM210.00 sebulan
  • Manakala kenaikan Elaun Imbuhan Tetap Perumahan (ITP) naik bagi Kumpulan Sokongan Gred 1 hingga 40 adalah RM180
Sekarang ini sudah pun menuju ke akhir tahun 2014, dan bakal menginjak ke tahun 2015 tidak lama sahaja lagi. Kadar elaun yang diberikan “tetap utuh dan masih tidak berganjak” setelah sekian lama…..
  • Pada ketika itu harga rumah berapa?
  • Sekarang pula harga rumah berapa kali kenaikan?
  • Bagaimana pula sewa di bandar-bandar besar?
  • Masih relevankah dengan kos sara hidup sekarang ini?
KLIK SINI : Trend Kenaikan Harga Rumah di Malaysia Berjaya Menewaskan Negara Maju Lain (UK, Singapura & UK)! Pemaju Hartanah di Malaysia Paling Beruntung!
Berita terkini dan terbaru Berita Semasa semak dari persdidangan Dewan Negara, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim akan melakukan semakan kenaikan Imbuhan Elaun Tetap Perumahan (ITP) naik kakitangan kerajaan dengan bersyarat :
  • Syaratnya, jikalau dana dan kewangan kerajaan Malaysia berada dalam keadaan stabil
Insyaallah….Mudahan-mudahan dipermudahkan harapan besar 1.4 juta kakitangan awam di Malaysia sekarang ini. Amin
Berita Semasa tidaklah mengatakan yang mana kerajaan malaysia mesti menampung kos sewa dan tempat tinggal kakitangan kerajaan sehingga 100%. Tidak begitu. tetapi sekurang-kurangnya biarlah angka itu munasabah dan relevan pada hari ini. Anda semak pada tahun 2005 yang pada ketika harga rumah masih lagi “aman-aman sahaja” masih lagi stabil. Sedangkan realitinya kenaikan harga rumah dan kadar sewa mula melonjak tinggi sejak tahun 2009 sehinggalah sekarang. Munasabahkah kadar Imbuhan Elaun Tetap Perumahan (ITP) naik kakitangan awam?
BERITA BERKAITAN : Semakan & Kajian Cuepacs Malaysia : Kalangan 1.4 Juta Kakitangan Awam di Malaysia Berisiko Jadi Gelandangan. Setuju?
Diharapkan kerajaan Malaysia & JPA pertimbangkan juga kadar Elaun Imbuhan Tetap Perumahan (ITP) mengikut lokasi.
P/S : Dalam realiti dan cabaran hidup sekarang, prihatin sahaja tidak cukup. Yang penting tindakan dan prestasi. 1.4 juta kakitangan awam sedang daripada jauh dan dekat menilai prestasi anda sekarang ini. Buktikan…
Di bawah ini pekeliling kenaikan kadar elaun rumah yang JPA  semak sekitar 9 tahun lepas….

No comments: