NIK ABDUH KENA TIBAI

Menurut tulang besi..Nik Abduh ni selalu sangat suka guna nama bapak beliau Dato Nik Aziz.."nanti saya rujuk ayahda saya" itu kata tulang besi memperlekekhkan Nik Abduh. Sehingga kini tak terdengar pula suara beliau dalam  Parlimen...tapi cergas dalam FB menghentam orang.Semalam Ustaz Ridzwan tibai ..La ni PAS Selangor pulak tibai...Memang 3 orang ni jadi liabiliti pada PAS. Tak mau ambil tindakan kah???




Membaca komentar Ustaz Nik Abduh berkaitan "kisah buli" menimbulkan tiga tanda tanya lanjut :

 1. Apakah Ustaz Nik Abduh sebagai AJK PAS Pusat sudah tidak ada ruang untuk meluahkan apa yang terbuku dalam hatinya melalui mesyuarat JKPP?

 2. Sememangnya ruang terbuka seperti FB ini adalah ruang terbaik untuk meluahkan rasa? ( ada yang kata gunalah saluran, nah sekarang Ustaz Nik Abduh dah tunjuk salurannya).

 3. Atau memang inilah "satu satunya" kaedah yang paling berhikmah untuk terus beristiqamah mempertahankan tahaluf siyasi yang masih sah?.

 Sekadar bertanya, kalau bertanya pun salah hilanglah nilai "manusia".

~ Ridzwan Abu Bakar 
10.48 pagi Teratak Mubarakah

ISU PAS DIBULI OLEH PKR DAN DAP - PEMUDA PAS SELANGOR PULA SANGGAH NIK ABDUH....


Ketua Dewan Pemuda PAS Selangor Syarhan Humaizi Abd Halim menafikan sekeras-kerasnya parti itu menjadi mangsa buli sekutunya dalam Pakatan Rakyat kerana dilihat sukar untuk menentukan pegangannya terutama dalam pergolakan yang berlaku baru-baru ini.

Tegas beliau, dakwaan tersebut yang mengatakan PAS terus menjadi mangsa kepada dua rakan komponen mereka iaitu PKR dan DAP adalah tidak berasas dan dangkal.

"Saya tidak setuju, dakwaan itu adalah dakwaan yang tatkala tidak ada asasnya.
"Perselisihan itu satu perkara yang normal, kita dalam sebuah keluarga suami isteri pun kadang-kadang akan berselisih pandangan," katanya kepada Antarapos.

Sebaliknya Syarhan Humaizi berkata perselisihan serta perbezaan pandangan yang berlaku disifatkan sebagai perkara biasa dalam mana-mana kerjasama dan hubungan.

"Itu perkara biasa, kalau istilah (Allahyarham) Tan Sri P. Ramlee, sedangkan lidah lagi tergigit.
"Lidah dalam mulut tergigit juga, maknanya tak boleh nak elak krisis atau situasi itu berlaku," katanya.

Beliau mengulas kenyataan Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz bahawa PAS menjadi mangsa buli DAP dan PKR yang dipercayai merujuk kepada situasi terbaru PAS dalam tahaluf siyasinya bersama PKR dan DAP.



No comments: