CIKGU KENA SOKONG BN? APA PUNYA PANDANGAN NI....

DARI AMENOWORLD KELAKAR NAK MAMPOS.MALAS AKU NAK ULAS PANJANG-PANJANG SEBAB TELAH DIULAS. AKU AMBIL TEKS INI SEBAB NAK TERANGKAN MINDA CIKGU-CIKGU



Ahli Parlimen Sri Aman, YB Masir Kujat mendedahkan ada segelintir guru yang mengajar dan menetap di Bahagian Sri Aman secara terang-terangan berkempen untuk parti Pakatan Pembangkang dalam PRU-13 lepas.

Atas dasar prihatin, beliau hanya merujuk nama beberapa orang guru kepada Pejabat Pelajaran di kawasan Sri Aman sahaja dan tidak membawa kes tersebut kepada Kementerian Pelajaran bagi tindakan lanjut.

Jelas Masir lagi memang setiap rakyat bebas menyokong mana-mana parti yang mereka sokong. Tetapi, para guru yang berkhidmat dengan kerajaan BN seharusnya menyokong komponen BN.

“Mereka boleh dikenakan tindakan berat jika dirujuk kepada pihak kementerian.

Namun, atas dasar keprihatinan terhadap mereka yang terlibat (guru) Ahli Parlimen Sri Aman itu tidak akan berbuat demikian.

Masir juga mahu para guru seharusnya memfokuskan kepada tugasan dan amanah diberikan kepada mereka dalam mendidik anak bangsa dan bukannya sibuk berpolitik.
 
Untuk rekod, ini artikel copy paste dari laman ini ==>  http://cetusankenyalang.blogspot.com/2013/08/masir-kujat-guru-yang-menyokong.html


Laman pro BN. Aku petik artikel tue, lepas baca, aku tergelak sambil terguling2 dekat seratus kali sebab kelakar nak mampos. Pandai dorang buat lawak eh.

Guru kena sokong BN = sebab kerja dengan BN.

BN = parti yang mentadbir negara neh. Yang di pilih melalui peti undi. Peti undi = pilihanraya = peluang yang datang 5 tahun sekali untuk tukar pucuk pimpinan pihak yang mentadbir dan menentukan hala tuju negara neh.

Ini bermaksud BN berada disitu sebab di undi. Mereka tak diletakkan disitu kerana diri mereka, tetapi kerana undian. Kebetulanya mereka menang setiap kali PRU, setiap kali mereka menjadi kerajaan pusat. Jadi adakah kerana itu mereka ada hak untuk besar kepala sampai menentukan secara peribadinya siapa patut seseorang GURU itu sokong dan siapa pula tidak?

Seseorang guru apabila dia bekerja dengan satu2 sekolah di bawah kerajaan Malaysia, dia bekerja dengan kerajaan MALAYSIA yang diuruskan oleh BN yang dipilih berdasarkan kepada proses demokrasi [PRU] di negara neh.

Bukan bermaksud dia bekerja dengan BN, tidak. Dia bekerja dengan kerajaan MALAYSIA yang di uruskan oleh BN yang terpilih menjadi pemerintah di negara neh melalui peti undi. Guru dibayar gaji oleh pembayar cukai, BN juga tiada beza. Kenapa? Sebab kedua2nya bekerja dengan KERAJAAN MALAYSIA. Bukannya BN yang bayar gaji guru2 tersebut.

Faham tak perbezaan neh? Tak faham? Takpe. Sebab aku dah terima nasihat. Kewujudan dan pemikiran2 bodoh sombong oleh sesetengah wakil2 rakyat pro UMNO dan BN bukan untuk difahami oleh aku, sebaliknya aku kena raikan. Raikan bukan bermaksud aku kena terima jika mereka zahirkan komen2 yang tidak cerdik, sebaliknya raikan dengan membuktikan betapa tidak cerdiknya pemikiran2 mereka dengan hujah.

No comments: