UNTUK RAKYAT MALAYSIA TANPA MENGIRA PARTI .505 DITERUSKAN

 Kali ini apa lagi alasan tak tahu lahaku.Ada parti yang tak bagi pengikutnya ikut serta sebab ganas dan juga takmahu jadi macam arabspring.Apa yang spring dan ganas entah lah.Kalau bercakap senada dengan Umno,  baik berkawan  dengan Umno atau buat perjanjian siap-siap duduk sekali dengan  Umno selayaknya lah umumkankepada ahli supaya jangan  sertai perhimpunansebaba ganas.

 Nada semacam Umno Bn ini aku dapat  tahu  juga sebab perasan dok bercakap dalam akhbar Umno  atau seangkatan  dengannya. Gamak nya kalau rasa senang nak dapat jawatan atau ingin kankerajaan  danmendapat menteri, elok bersatu lebih  elok.Jadi kawan-kawan lain dalam pakatan  yang  nak menganjurkan perhimpunan  sebagai salah satu desakan terhadap kerajaan pemerintah. Nak  tegur,ajak bincang, semuanya  telah di laksanakan sejak BERSIH  lagi.Jadi nak buat macamana lagi? Kot ada cara lain urut-urut tak tahu lah.....




Sehubungan itu, menurut Johari, empat negeri akan mengadakan perhimpunan blackout 505 pada bulan Jun iaitu:
    parliament briefing 030408 johari abdul
  • 10 Jun - Perlis
  • 11 Jun - Sungai Petani, Kedah
  • 12 Jun - Kota Bharu, Kelantan
  • 14 Jun - Batu Pahat, Johor
Ditanya sama ada bagi perhimpunan akan datang itu, pihak penganjur akan meminta kebenaran daripada pihak polis, Johari dengan ringkas menjawab "Ya".





1.Tiga tuntutan itu ialah meminta supaya anggota SPR letak jawatan,



 2.mengadakan pilihan raya semula di 30 kawasan Parlimen serta 



3.menangguhkan sebarang bentuk pindaan undang-undang pilihan raya dan persempadanan semula. 



No comments: