YB SIM DENGAN PERKHIDMATAN PETI POS UNTUK PENDUDUK





Bayan Baru: Bayangkan Bandaraya seperti Bayan Baru tidak mempunyai perkhidmatan pos? Tak Percaya? Tapi itu kisah benar.


“Selama 30 tahun, 800 keluarga Kg Sg Nibong Kecil tidak mempunyai perkhidmatan pos. Mereka hanya bergantung kepada En Rahim, seorang posmen sukarela sahaja. Kadang- kala surat lewat sampai, ada pula masalah privacy.” YB Sim berkata demikian.


ADUN Pantai Jerejak YB Sim Tze Tzin melancarkan Peti Pos Fasa 2 yang mempunyai 100 peti di Kampung Sg Nibong Kecil pagi tadi. Seramai 81 buah rumah akan mendapat perkhidmatan pos buat kali ini.


Selepas mengetahui kesengsaraan hidup penduduk di kawasan ini, YB Sim telah memulakan projek pembinaan peti pos untuk penduduk kawasan ini. Sefasa demi sefasa, peti pos akan dibina untuk semua penduduk kawasan Kg Sg Nibong Kecil dalam tahun 2012.


“Saya hairan mengapa kerajaan terdahulu tidak berbuat demikian. Ini adalah projek kreatif dan berjiwa rakyat. UMNO/BN sudah kehilangan idea dalam soal berkhidmat kepada rakyat. Dengan adanya peti pos komuniti seperti yang ada pada pangsapuri, sekarang, setiap rumah akan dapat surat tepat masa dan surat tidak akan hilang lagi.” Tambah YB Sim lagi.


YB Sim berkata, sebanyak RM10,000 dibelanjakan untuk menyiapkan peti surat ini. Dia berasa amat berbaloi untuk memberi kemudahan kepada seramai 400 penduduk kawasan tersebut. Lebih-lebih lagi peti surat siap sempena Hari Raya Ponggal dan sebelum Tahun Baru Cina, seumpama hadiah kepada penduduk berbangsa India dan Cina di kampung tersebut.


Fasa pertama peti surat dilancar pertengahan tahun lepas sebagai projek perintis untuk mendapat maklum balas kesesuaian daripada masyarakat. Pengerusi JKKK En Samsudin yang hadir berkata setakat ini, projek ini mendapat sambutan cukup hebat. Fasa 3 dan 4 akan siap dibina tidak lama lagi. Semua penduduk akan dapat peti surat menjelang pertengahan tahun ini.


Dalam majlis tersebut, YB Sim juga menjemput pihak bomba memberi taklimat kebakaran kepada penduduk setempat sebab kawasan tersebut adalah kawasan hitam kebakaran. Pihak bomba juga memberi sumbangan 10 pemadam api kepada penduduk setempat.


Jika ada apa-apa soalan, sila telefon YB Sim 019-472 8099

--
Sim Tze Tzin
ADUN Pantai Jerejak
State Assemblyman of Penang
12-J-2 Jalan Rumbia
11900 Bayan Lepas,
Pulau Pinang
Tel: +6019 472 8099
Fax: 04-2260633
Website: www.pantaijerejak.com
Blog: www.simformalaysia.com
www.facebook.com/simtzetzin
twitter: @simtzetzin

No comments: