PAS Terengganu Lancar Manifesto Berkebajikan

KUALA LUMPUR 16 OKT: Pengecualian cukai kediaman dan skim khas rakyat miskin antara dasar awal yang akan dilaksanakan Pas jika diberi mandat sekali lagi untuk memerintah Terengganu.

Menurut manifesto terbaru Pas Terengganu, parti itu juga akan menyediakan 17,000 peluang perkerjaan dan meyelesaikan isu tanah negeri yand didakwa dirampas Barisan Nasional.

Laporan laman Pas Harakahdaily menyatakan manifesto yang bertemakan "Terengganu Maju, Islam Berdaulat, Negeri Berkebajikan" dilancarkan presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang semalam.

Di dalam manifestonya, Pas juga berjanji akan memberikan cuti bergaji kakitangan kerjaan selama 30 hari semasa kematian suami.

Dalam ucapannya Abdul Hadi berkata, sebuah kerajaan yang diberi amanah memerintah perlu menunaikan tiga tanggungjawab utama iaitu menjadi kerajaan yang memperhambakan diri pada tuhan, memberi makan kepada rakyat sehingga rakyat tidak lapar dan menjaga keselamatan dalam negara.

Dalam pilihanraya 1999 Pas berjaya menawan majoriti kerusi di Terengganu dan membentuk kerajaan negeri. Pentadbiran Pas berakhir selepas BN merampas majoriti kerusi DUN pada pilihanraya 2004.

Sementara itu, Pemuda Pas Perak mengerakkan jentera mereka bagi menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13 dengan mengadakan himpunan besar-besaran bertema "Gelombang Kuning".

Himpunan Pemuda PAS Perak (HEMPAP) 2011 akan diadakan pada 27 November bagi mengumpulkan kesemua anggota seluruh negeri sebagai persiapan menghadapi pilihanraya.

Pemuda Pas Perak mensasarkan 10,000 ahli akan menghadiri himpunan tersebut. Sayap parti Pas itu juga telah melancarkan Tabung Khas Dana HEMPAP 2011 bagi mengumpul sumbangan untuk jentera piliha

No comments: