PENIPU, MENIPU DAN ITULAH AMENO--PETRA(TERJEMAHAN)


.RPK tidak boleh dipercayai, kata Perdana Menteri Malaysia Najib Tun Razak, yang bersumpah atas nama Allah bahawa ia belum pernah bertemu 'bahawa wanita Mongolia'. 40% dari RPK menulis apa yang benar, sisanya 60% adalah penipuan, kata putra terpanjang memerintah Malaysia Perdana Menteri yang menemukan kata spin-perubatan. Mari kita cuba untuk mencari tahu mana di antara berikut adalah kebenaran 40% dan yang 60% penipuan.


Raja Petra Kamarudin


1.

Tun Dr Mahathir Mohamad mahu nya 'crooked Bridge' ke Singapura lanjutan sementara Najib Tun Razak menginginkannya dibatalkan. Tun Abdullah Ahmad Badawi benar-benar dibatalkan segera setelah ia menjadi Perdana Menteri pada tahun 2003 - banyak menjengkelkan Dr Mahathir yang mengeluh bahawa kos untuk membatalkan jambatan lebih tinggi daripada kos untuk membinanya.
2.

Tun Dr Mahathir Mohamad menuduh bahawa Tun Abdullah Ahmad Badawi telah terlibat dalam 'skandal Minyak untuk Makanan', menurut penyelidikan PBB. Dr Mahathir berkata bahawa tindakan harus diambil terhadap Abdullah Badawi - sebagai apa yang terjadi dengan Menteri Kewangan
India yang juga telah terlibat dalam skandal yang sama dan terpaksa mengundurkan diri dari jawatannya.
3.

Tun Dr Mahathir Mohamad menuduh bahawa Tun Abdullah Ahmad Badawi menghabiskan RM200 juta dari wang pembayar cukai untuk membeli sebuah pesawat jet mewah baru sedangkan bila dia (Dr Mahathir) merupakan Perdana Menteri ia tidak membeli pesawat baru tapi menggunakan satu, tua kecil untuk bergerak sekitar.
4.

Tun Dr Mahathir Mohamad menuduh bahawa Tun Abdullah Ahmad Badawi tidak mentadbir negara dan bahawa negara itu sebenarnya yang dijalankan oleh "tingkat empat anak laki-laki" yang dipimpin oleh menantunya di-, Khairy Jamaluddin, yang dekat dengan Singapura dan membolehkan ' bahawa titik merah kecil di selatan 'untuk memutuskan bagaimana negara dijalankan.
5.

Seorang warga Mongolia dengan nama Altantuya Shaariibuu memasuki negara itu dan kemudian dibunuh tapi
tidak ada nota imigrasi untuk menunjukkan bahawa ia telah memasuki negara dan dua perwira polis dinyatakan bersalah membunuh dia meskipun tidak ada bukti dia pernah masuk ke Malaysia sejak ada nota imigrasion tidak ada yang pernah memiliki memasuki negara .
6.

Salah satu dari mereka awalnya dibebankan untuk pembunuhan Altantuya's, Abdul Razak Baginda, berhampiran dengan Najib Tun Razak tetapi ia kemudian dibebaskan dari pembunuhan tanpa pembelaannya dipanggil.
7.

Ketika Razak Baginda pertama kali dikenakan bayaran untuk membunuh dia dibenarkan jaminan walaupun tidak diberikan jaminan dalam kes-kes yang menarik hukuman mati, seperti pembunuhan - sedangkan terdakwa, dua pegawai polis, tidak dibenarkan jaminan.
8.

Ketika jaminan Razak Baginda adalah diberikan , ia tersirat untuk jaminan dan menyokong aplikasi jaminan dengan surat sumpah yang mendakwa dia tidak pernah bertemu dengan dua pegawai polis sebelum sampai mereka dihantar kepadanya oleh Najib Tun Razak's ,wira polis ADC disebut Musa Safri tetapi Musa tidak pernah disebut untuk bersaksi dalam sidang pembunuhan untuk mengesahkan atau menyangkal tuduhan Razak's.
9.

Hakim dalam sidang pembunuhan pada awalnya menolak untuk menerima
Affidavit Razak Baginda's dan menyarankan peguam untuk menarik sebagai mungkin merosakkan kes pelanggannya. Peguam itu, bagaimanapun, berkeras bahawa mereka menghantar surat sumpah dan hakim tidak punya pilihan selain menerimanya dan setelah membaca itu benar-benar membuat ulasan negatif dan mengatakan bahawa setelah membaca surat sumpah, dia lebih yakin bahawa Razak tidak harus diberikan jaminan. Hakim senior itu kemudian dibuang dari kes ini dan diganti dengan kehakiman yang lebih junior.
10.

isteri Razak Baginda, seorang peguam dan bekas hakim, selama persidangan mengamuk dan berteriak bahawa bukan suaminya yang ingin menjadi Perdana Menteri. Ada juga kejadian di luar mahkamah ketika isteri Razak Baginda's menendang ayah Altantuya dan peguamnya mengeluh ke mahkamah dan meminta mahkamah untuk memerintahkan dia diletakkan jauh darinya.
11.

Setelah Razak Baginda dan dua pegawai polis yang dibebankan untuk pembunuhan Altantuya's, Jaksa Agung membuat pengumuman belum pernah terjadi sebelumnya kepada media bahawa hanya tiga orang dan tidak ada orang lain yang terlibat dalam pembunuhan itu walaupun persidangan bahkan belum bermula lagi dan tidak ada seorang pun tahu apa saksi akan berkata selama persidangan.
12.

Setelah Razak Baginda dibebaskan dari tuduhan pembunuhan Jaksa Agung mengumumkan bahawa kerajaan tidak akan mengajukan banding seperti biasanya akan dilakukan, sementara pada masa yang sama, akan selepas mahkamah memutuskan bahawa saya ditahan di bawah Internal Security Act penahanan itu haram , dan memerintahkan pembebasan saya, kerajaan mengemukakan rayuan.
13.

Hakim yang mewakili Razak Baginda
memutuskan agar dibebaskan pembunuhan bahawa ia percaya Razak tidak bersalah berdasarkan surat sumpah ia mengajukan untuk menyokong aplikasi jaminan itu walaupun surat sumpah tidak pernah Ditenderkan sebagai bukti selama persidangan. Oleh kerana itu, sedangkan surat sumpah tidak cukup kuat untuk meyakinkan mahkamah bahawa Razak pantas jaminan itu, Namun, cukup kuat untuk meyakinkan mahkamah bahawa dia bersalah atas tuduhan pembunuhan.
14.

The Petroleum Development Act disahkan oleh Parlimen pada tahun 1974 di mana minyak negara dan gas bumi akan dinasionalisasi dan badan kebangsaan yang disebut Petronas akan dibentuk untuk menguruskan minyak dan gas bumi sedangkan negara akan layak 5% dari pendapatan dan yang akan disebut 'royalti'. Perjanjian ini kemudiannya ditandatangani antara Petronas dan semua negara bahagian di Malaysia untuk melegalkan tetapan ini.
15.

Berdasarkan Undang-undang Pembangunan Minyak 1974, Petronas adalah hanya melaporkan kepada Perdana Menteri dan tidak ada orang lain dan bahkan tidak boleh Parlimen mempersoalkan Petronas tentang urusannya, kegiatan dan masalah kewangan.
16.

Pada tahun 2000, kerajaan persekutuan menarik royalti minyak 5% kerana negara bahagian Terengganu dan pengurusan wang itu diserahkan kepada UMNO. Lebih jauh lagi, bagaimana wang tersebut perlu dibelanjakan berbaring di tangan Perdana Menteri Jabatan sehingga negara tidak lagi memiliki kawalan wang atau boleh memutuskan apa yang terjadi pada wang itu.
17.

Dianggarkan bahawa sekurang-kurangnya RM1, 000 bilion atau bahkan mungkin setinggi RM2, 000 bilion telah diperolehi melalui minyak dan gas bumi selama lebih dari 35 tahun sejak tahun 1975 tetapi hanya sedikit orang yang tahu apa nombor yang sebenarnya dan apa yang terjadi untuk semua wang itu.
18.

Dianggarkan bahawa sekurang-kurangnya 6,000 orang atau mungkin bahkan setinggi 10.000 telah ditahan tanpa pengadilan selama 50 tahun sejak tahun 1960 tetapi tidak ada angka rasmi telah dikeluarkan dan tidak mempunyai senarai lengkap nama telah dikeluarkan atau maklumat mengenai apa yang dipercayai kejahatan tahanan ini berada.
19.

Dianggarkan bahawa ribuan Malaysia telah meninggal dalam keadaan baik luar undang-undang bagi 'melawan penahanan', sementara sedang diinterogasi, atau semasa menunggu persidangan dr senarai dan kumpulan hak asasi manusia telah memprotes pembunuhan ini dan telah mendedahkan kebimbangan bahawa banyak yang meninggal dalam keadaan mencurigakan.
20.

UMNO berpendapat bahawa ekonomi Malaysia dikawal oleh bukan-Melayu dan orang Melayu sedang tertinggal. UMNO adalah lebih banyak berpendapat bahawa Melayu juga kehilangan kuasa politik dan kelak menjadi warga negara kelas dua di negeri mereka sendiri melainkan orang Melayu semua bersatu di bawah bendera salah satu parti politik daripada dibagi dalam parti politik begitu banyak.
21.

UMNO berpendapat bahawa walaupun kelihatan seperti beberapa negara yang dipimpin oleh kerajaan multi-bangsa dalam kebenaran itu adalah orang China yang merupakan kuasa di negara-negara bahagian kedua Malaysia hanyalah anjing-anjing berjalan dari China.
22.

UMNO berpendapat bahawa parti politik Islam terbesar di dunia dan bahawa Malaysia telah menjadi sebuah negara Islam jadi di sini adalah tidak perlu lagi parti Islam seperti PAS - yang setelah semua, menjadi pembangkang, hanya bisa bicara tanpa mampu berbuat apa-apa sedangkan UMNO yang berkuasa dan boleh melakukan apa PAS hanya boleh bicara tentang.

Jadi ada anda. Di atas hanya 22 item dalam senarai yang boleh berjalan menjadi 100 item. Namun, 40% di atas seharusnya benar sedangkan 60% adalah penipuan. Kerana saya tidak dapat mengetahui yang jatuh ke dalam kategori 40% dan yang jatuh ke 60% mungkin anda boleh membantu saya di sini.

No comments: