TIDAK ADA PENCAPAIAN APA-APA OLEH DS NAJIB KATA TUN M........AHLI UMNO BAWAHAN NAK KATA APA?????

Abdul Aziz Mustapha
KUALA LUMPUR, 1 April: Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar bersetuju dengan Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa tidak ada apa-apa pencapaian sepanjang Datuk Seri Najib Tun Razak menjadi Perdana Menteri."Bekas Perdana Menteri kata, sepanjang lima, enam tahun lalu, anda tidak melihat pertumbuhan negara sama sekali."Ia bermakna, sepanjang Najib menjadi Perdana Menteri, anda tidak melihat pertumbuhan negara sama sekali," katanya.

Oleh kerana Umno sentiasa menisbahkan kejayaannya dengan pembangunan, kata Mahfuz, jika Dr Mahathir kata anda tidak melihat pertumbuhan negara sama sekali sepanjang lima enam tahun lalu, ia bermakna tidak ada apa-apa pencapaian sepanjang Najib menjadi Perdana Menteri. "Itu sahaja maknanya kerana Dr Mahathir tidak buat kenyataan yang berbelit-belit mengenai perkara itu. Sangat mudah difahami," kata Ahli Parlimen Pokok Sena itu.Malaysian Insider 27 Mac memetik Dr Mahathir berkata: "Saya bimbang kerana sepanjang lima, enam tahun lalu, anda tidak melihat pertumbuhan negara sama sekali."Pada masa yang sama anda boleh melihat tuduhan (satu sama lain) di kalangan pelbagai kaum.


Orang Melayu menuduh orang Cina, orang Cina menuduh orang India dan orang India menuduh orang Melayu".Bagi Mahfuz, Dr Mahathir bukan sahaja menyatakan tidak ada pertumbuhan negara sama sekali sepanjang Najib memerintah, malah beliau juga menggambarkan Najib tidak dipercayai oleh orang-orang Melayu.Menurut bekas Presiden Umno itu, wujudnya begitu ramai NGO Melayu yang memberi tumpuan masalah Melayu kerana terhakisnya kepercayaan mereka kepada Umno sebagai pelindung nasib mereka."Apabila Dr Mahathir kata orang-orang Melayu tidak lagi mempercayai Umno, ia sekaligus bermakna orang-orang Melayu tidak mempercayai Najib dan para pemimpin Umno yang lain kerana Umno di bawah kepimpinan mereka," kata Mahfuz.

Beliau juga menyifatkan Najib membahayakan negara kerana beliau tidak mempunyai kebolehan untuk mempertimbangkan mana yang baik dan mana yang buruk untuk negara."Amat berbahaya kepada negara apabila Perdana Menterinya seperti dicucuk hidung dan menerima begitu sahaja cadangan supaya firma Zionis, Apco Worldwide bermaharajalela di dalam pentadbirannya," kata Mahfuz.Ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim sebelum itu menuntut supaya kerajaan segera membatalkan kontrak perkhidmatan Apco Worldwide Sdn Bhd dan menubuhkan suruhanjaya siasatan diraja bagi menyiasat skandal yang disifatkan sebagai mencalar maruah negara.Anwar yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh berkata, beliau bimbang kerana kerajaan mengambil sikap membisu terhadap dakwaan penglibatan Apco, sedangkan maklumat strategik negara telah terjejas apabila kerajaan melantik syarikat Yahudi itu sebagai perunding komunikasi itu.


TAPI LAIN DALAM BLOG PENYOKONG UMENO KATA....TENGOK DAN BACA DI BAWAH.....

DIPETIK DARI LAMAN WEB PEMUDA UMNO.SAMPAI TAK ADA SATU PUN CERITA ILMIAH YANG BOLEH MENYEDARKAN RAKYAT.PADA HAL RAKYAT DAH SAMPAI TAHAP CERDIK MENILAI SEMUA BERITA DAN KENYATAAN YANG ADA INI.PATUT LAH UMNO KALAH KERANA ADANYA ORANG SEPERTI INI.TAMBAHAN PULA YANG BERGELAR DOKTOR......KIAAAAQTUIIHHHHH...KALAU DI PULAU PINANG MEMANG TAK ADA APA-APA UNTUK KRONI DAN KETUA-KETUA AMK .MEMANG TAK SAMA DENGAN KETUA PEMUDA UMNO ATAU JAWATAN DALAM UMNO..TAPI KURANG-KURANGNYA BANTUAN UNTUK SEKOLAH AGAMA RAKYAT,MENGHARGAI WARGA EMAS WALAU SEDIKIT,ADA KETELUSAN DALAM PENTADBIRAN,TIDAK MENYALAHGUNAKAN DUIT MAJLIS AGAMA....ITU DIANGGAP SATU KEBAIKAN YANG RAKYAT DAH NAMPAK.

BILA KITA AJAK BERDEBAT, DIKOYAK KERTAS,TAK MAHU PULA PELAWA DIRI UNTUK HADIR BERDEBAT.INI MEMANG PERANGAI UMNO SEJAK DULU LAGI....KITA AKAN BAWA DR INI BERDEBAT DI PULAU PINANG.


Dr Novandri Hasan Basri- PECACAI UMNO BAYAN BARU.PATUT MELAYU PULAU PINANG MAJU-MAJU BELAKA KERANA ADANYA DOKTOR SEPERTI BELIAU....KAH...KAH...KAH.....PAKAT JUAI UMAH & TANAH BELI DI SEBERANG.........KERANA SEJAK 52 TAHUN DULU PAKATAN RAKYAT MEMERINTAH........



Tidak ada istimewanya parti Pakatan Rakyat walaupun sudah berumur dua tahun. Inilah ringkasan kepada perkahwinan songsang yang terdapat di dalam parti-pati politik yang bernaung di bawahnya.Akan tetapi, perkahwinan tersebut telah menyerlahkan kepincangan parti Pas yang tidur sekatil dengan seteru rapat mereka sejak dahulu lagi. Jika membuat perbandingan, parti Pas telah tewas di dalam menegakkan prinsip perjuangan mereka jika dibandingkan dengan parti DAP.Kepimpinan parti Pas telah mengecewakan ramai penyokong mereka dengan berganding bahu dengan satu parti yang tidak mungkin akan menyetujui perjuangan asas parti Pas. Pemimpin PAS selalu menggunakan ayat 'satu hari nanti hati mereka (DAP) akan terbuka' apabila ramai yang mempertingkaikan perkahwinan songsang tersebut……


Kamarulzaman Kamdias

CIFU Anwar. Mungkin gelaran ini lebih sopan dari Tagline “Can I F**k U”- Anwar. Memang layak pun Anwar digelar Cifu.

Dia adalah cifu dalam bidang :

1. Demonstrasi jalanan.

2. Pakar dalam melakukan pelanggaran terhadap semua undang-undang.

3. Pakar dalam kaedah menjatuhkan martabat saingan politiknya.

4. Pakar dalam kaedah menjatuhkan imej polis.

5. Pakar dalam mencacatkan institusi kehakiman pada pandangan rakyat.

6. Pakar dalam memindahkan bidang kuasa kehakiman kepada kehakiman rakyat.

7. Pakar dalam melakukan manipulasi hukum perundangan.

8. Pakar dalam mengalih pandangan rakyat terhadap kesalahan jenayah yang dilakukannya. Rakyat akan menyalahkan semua institusi kerajaan dan pihak yang membuat tuduhan apabila berlaku sebarang kepincangan pada batang tubuhnya.

9. Pakar dalam meraih simpati walaupun kali ni tak berapa menjadi seperti kes CIFU 1998.

10. Pakar dalam mendapatkan sokongan moral isteri dan anak-anak walaupun hati si isteri tak tahulah macam mana remuk redamnya.

11. Pakar dalam menimbulkan prasangka buruk rakyat terhadap sebarang langkah yang diambil kerajaan.

12. Pendek kata, kalau ada bau kentut dalam kelompok yang Anwar ada, bolehlah kita keluarkan dia awal-awal dari senarai mereka-mereka yang disyaki terkentut.. sebab semua orang akan kata mana mungkin kentut Anwar berbau..

CIFU memang layak jadi hak milik intelektual @Anwar. Siapa yang pandai-pandai guna perkataan CIFU, Anwar boleh saman.

Dipetik Dari Blog kkamdias.blogspot

No comments: