ASET KUALA DIMENSI DI BEKUKAN


Belum pun reda dengan isu MCA yang mana membabitkan juga beberpa pimpinan MCA dan kerajaan pusat, hari ini menyaksikan aset yang di punyai oleh Kuala Dimensi , kontraktor utama yang disaman oleh PKFZ dalam isu yang membabitkan rasuah dan penyelewengan pelabuhan Kelang, hari ini semua aset dibekukan termasuk jet esekutif Kuala Dimensi yang dimiliki oleh Tiong King Sing.

Tiong merupakan ahli Parlimen Bintulu juga merupakan bendahari SPDP Sarawak Progresive Democrat Party juga , tidak dibenarkan keluar negara dan semua aset di tahan polis untuk sisatan.Namun beliau masih boleh menggunakan kapal terbang yang lain.Selain itu beliau juga dibenarkan menggunakan beberapa eset lain yang difikirkan releven.



A luxury jet aircraft worth millions of ringgit and several other assets belonging to embattled Kuala Dimensi Sdn Bhd (KDSB) chief executive officer Datuk Seri Tiong King Sing have been frozen. The jet is one of two luxury aircraft — a Learjet 60 and a Gulfstream IV — registered with Wijaya Baru, the parent company of KDSB.View more

Kes ini membabitkan Ong Tee Kiat Presiden MCA yang di dakwa Tiong menerima secara tunai sebanyak RM10 juta secara 3 peringkat sebagaimana di dedahkan dalam blog ini bulan lepas.PKFZbertujuan untuk menigkatkan keupayaan negara di Pelabuhan Kelang , namun menimbulkan kopntroversi akibat amalan rasuah dalam kerajaan.

Ianya merupakan cabaran terbesar kerajaan pimpinan DS Najib dalam usaha beliau untuk membentuk kepercayaan rakyat dengan slogan 1 Malaysia.Beliau kini berada di Perancis.

Terjemahan

No comments: