MENGHASUT IA. MEMFITNAH BUKAN.



 Menghasut rakyat tolak kerajaan itu perkara normal bagi semua pembangkang. Masa PH pembangkang pun itu juga yang PH buat.





Tapi bezanya, pembangkang dulu 𝗴𝘂𝗻𝗮 𝗳𝗮𝗸𝘁𝗮 dan tak ternafikan. Pembangkang sekarang guna 𝗮𝘂𝘁𝗮. Banyak bohong. Nak membohong tapi tak reti. Akhirnya 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝘁𝗲𝗿𝗹𝗶𝗵𝗮𝘁 𝗵𝗮𝗻𝘆𝗮𝗹𝗮𝗵 𝗸𝗲𝗯𝗼𝗱𝗼𝗵𝗮𝗻 mereka.


Contohnya macam isu Tesla. Ramai walaun yang guna gambar orang beratur untuk temuduga Tesla dulu. Nak cipta sentimen kononnya 𝗿𝗮𝗸𝘆𝗮𝘁 𝘁𝗲𝗿𝘁𝗶𝗽𝘂 dengan berita 𝗧𝗲𝘀𝗹𝗮 𝗵𝗲𝗻𝗱𝗮𝗸 𝗺𝗲𝗹𝗮𝗯𝘂𝗿 di Malaysia.


Itu yang kelakar. Cuba tengok jawatan yang diiklankan. Ada kerja untuk di kilang ke? 𝘚𝘢𝘭𝘦𝘴 𝘢𝘥𝘷𝘪𝘴𝘰𝘳, 𝘤𝘶𝘴𝘵𝘰𝘮𝘦𝘳 𝘴𝘶𝘱𝘱𝘰𝘳𝘵 𝘴𝘱𝘦𝘤𝘪𝘢𝘭𝘪𝘴𝘵 dan sebagainya. Tu semua jawatan untuk 𝗽𝘂𝘀𝗮𝘁 𝗷𝘂𝗮𝗹𝗮𝗻 𝗮𝘁𝗮𝘂 𝗽𝘂𝘀𝗮𝘁 𝘀𝗲𝗿𝘃𝗶𝘀.


Pelaburan Tesla dalam bentuk 𝗺𝗲𝗺𝗯𝘂𝗸𝗮 𝗶𝗯𝘂 𝗽𝗲𝗷𝗮𝗯𝗮𝘁, 𝗽𝘂𝘀𝗮𝘁 𝗷𝘂𝗮𝗹𝗮𝗻 𝗱𝗮𝗻 𝘀𝘁𝗲𝘀𝗲𝗻 𝗽𝗲𝗻𝗴𝗲𝗰𝗮𝘀𝗮𝗻. Tipu apanya? Kan semua tu 𝗱𝗮𝗵 𝗮𝗱𝗮! Sekarang ni siapa yang tipu? Siapa yang perbodohkan rakyat?


Satu lagi, mana pernah orang 𝗺𝗶𝗻𝘁𝗮 𝗴𝗮𝗻𝘁𝗶 𝗿𝘂𝗴𝗶 kalau tak dapat kerja lepas 𝘪𝘯𝘵𝘦𝘳𝘷𝘪𝘦𝘸? Walaun ni mungkin tak pernah kerja. Hidup harap 𝗶𝗵𝘀𝗮𝗻 𝗺𝗮𝗸 𝗯𝗮𝗽𝗮𝗸. Sebab tu dia tak tahu realiti sebenar cari kerja.


Itulah hakikat PN. Mereka 𝗽𝗲𝗻𝗶𝗽𝘂 𝗯𝗲𝘀𝗮𝗿, 𝗽𝗮𝗸𝗮𝗿 𝗳𝗶𝘁𝗻𝗮𝗵 𝗱𝗮𝗻 𝗸𝗮𝗸𝗶 𝙨𝙥𝙞𝙣. Dan paling jelas sekali, tak ada walaun yang cerdik. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.



No comments: