SEJAUH MANA PULA KESEMPURNAAN KITA?




MSO


Sejurus dewan ditangguhkan tadi wakil Tasek Gelugur Wan Saiful Wan Jan buat sidang akhbar. Antara lain beliau ada sebut mengenangai SPRM yang katanya, dia tidak yakin denggan integriti SPRM dibawah Azam Baki yang berbeza semasa Abu Kassim.

Katanya bukan sahaja SPRM tiada integriti tetapi parlimen juga sama.

 

Apabila kamu tidak mendapat keadilan seperti kamu kehendaki, kamu kata tidak adil dan sebagainya. Sebelum kata kepada mana mana agensi aau istittusi termasuk parlimen kamu patut renung dahulu sejauh mana pula kesempurnaan yang ada kepada kamu. 


Wan Saiful baru dibawa ke peringkat jawatankuasa belum dihukum lagi. Beliau akan diadil dan dia sendiri akan diminta hadir buat lenjelasan. Yang putus nanti adalah jawatakuasa yang diwakili kedua pihak kerajan dan pembangkangg.


Kenapa takut sangat. Tempua tidak akan bersarang rendah jika tidak ada apa apa. Tenang sheikh jadilah wakil rakyat yang profesional dan percaya kepada proses keadilan yang ada. Apa-apa tindakan diuat berdasarkna undang. 

 

Atau pun jika parlimen anda sudah tidak percaya dan meragui kebebasan dan integritinya, saya cadangkan sdr berundur sahaja dari kerusi Tasek Gelugur itu. Habis cerita. Trims.



No comments: