ELOK BENAR, SEBAB DOSA LAMA PAS TIDAK AKAN DI SUCIKAN. BIARLAH PAS MENCARI AKIDAH BARU.



 PENAFIAN TUITUMAN MENGESAHKAN ADA USAHA KERJASAMA PAS DENGAN KERAJAAN

MSO


Matematika dalam politik difaham tidak mengikut kelaziman atau secara harfiah. 2 x 2 dalam politik jawabannya bukan 4, begitu juga 5 x 2 jawabannya bukan rigit atau semestinya 10.


Dalam matematika politik 2 x 2 jawabannya boleh jadi 5 atau 6 begitu juga 2 x 5 jawabannya bukan 10 tetapi boleh jadi 17 atau pun 25.


Apabila Tuituman menafikan atau menolak Pas akan nmenyertai kerajaan Perpaduan ia tidak boleh dinafi begitu saja, bahkan penafian itu menguatkan lagi spekulasi Pas akan bertangkup dengan kerajaan Madani. Khabarnya sudah ada perubahan besar sikap dalam Pas.


Penafian dalam politik menunjukkan ia benar bukan sebalilnya. Apa lagi parti agama itu dikenali akan dolak dalihnya yang sudah difahami. Terkilas ikan di air sudah dapata dibaca jalan betina.


Kerjasama itu sedang berbunga seperti pokok dimana disedetengah dahan sudah berputik dan insyaAllah akan menghasilkan buah dan akan masak sedikit masa lagi. Umpama pokok buah buahan ia tidak berbunga seretak tetapi beratahan dimana didahan tertentu sudah berbuah.


Rintisan untuk bersama kerajaan Madani bukan saja daripada Pas tetapi Bersatu juga. Tujuh orang wakil rakyat Bersatu yang menyokong perdana menteri baru baru ini adalah rintisan ke arah itu.


Dengan situasi dan kondisis hari ini kita percaya Pas juga akan ke arah itu dan kini sedang berebut uri dengan Bersatu siapa dahulu akan kerabat kerajaan Madani.


Politik orang Melayu khasnya dan politik Malaysia amnya ia seperti seluang, sejauh mana ia melaut akhirnya akan pulang ke pantai jua begitu juga dengan politik Melayu ini hanya masa dan ketika akan tiba hanya tidak diketahui lambat atau cepat saja. Baguslah kalau begitu ini mencermin ketamadunan politik dan demokrasi kita kian matang. Trims.




No comments: