Mereka ini Ustaz, saya pula baru nak start.

 


Mereka ini Ustaz, saya pula baru nak start.





Tetapi saya juga ada tanggungjawab dalam dakwah. Sebab itu tanggungjawab kita semua sebagai hamba Allah.


Maka sepadan dengan keilmuan saya, saya hanya mengajak masyarakat untuk berfikir.


Saya tidak mengajak orang untuk taksub kepada Dr Rozaimi atau kepada Ustaz Wadi. Saya juga tidak pernah mengajak orang untuk membenci mereka.


Kedua-dua mereka ada kelebihan dan kekurangan masing-masing. Ada manfaat yang telah mereka sumbangkan, dan ada kesilapan yang mereka telah lakukan.


Maka jadilah kita masyarakat yang matang dalam beragama.


Tak suka tak apa. Tapi jangan sampai menghina. Jangan sampai kata apa yang orang tak kata.


Sebab setiap dari kita akan dipertanggungjawabkan atas apa yang kita lakukan di dunia. Maka berhati-hatilah supaya kita tidak muflis di akhirat sana.


Semoga Allah jauhi kita dari menjadi muflia di akhirat sana.


Pada yang dapatkan kitab sahih bukhari, boleh rujuk komen.


Kalau nak dapatkan buku "Jangan Kata Apa Orang Tak Kata" tulisan Dr Rozaimi pun boleh rujuk di ruangan komen.


By : A L K H A I R I Z


"Perunding Hartanah, Harta Pusaka & Takaful yang matang."



No comments: