SELAMAT ULANG TAHUN

 

SAIFUDDIN   NASUTION


Selamat Hari Lahir Abang Mad. Sosok ini saya kenal sejak zaman belajar 1980an. Bila cuti semester abg mad akan jenguk saya di kampus. Kami akan sama-sama pergi ke Pahang, Kelantan, Tganu, Negeri Sembilan, Kedah, Perlis dan Perak memenuhi undangan ceramah. Dari situ saya belajar pidato.

Tamat belajar saya sertai Umno. Abg Mad pula bersama Pas. Silaturrahmi kami tidak putus.
1998 ekoran saya menolak tindakan Umno terhadap Dsai, saya dipecat. Hikmahnya saya kembali bersama Abg Mad dalam Barisan Alternatif dan Pakatan Rakyat. Kali ini saya bersama Keadilan. Abg Mad masih Pas.
Bilamana Abg Mad tubuhkan Amanah ekoran krisis dalaman Pas, kami ujudkan Pakatan Harapan pada 2016.
PRU 2018 Pakatan Harapan dipilih oleh rakyat menjadi kerajaan. Abg Mad dilantik menteri pertahanan. Bila kerajaan PH dikhianati kami kekal bersama.
Sepanjang jalan perjuangan bersama Abg Mad, saya kenali beliau seorang yang simple, lemah lembut, jovial, luas pengetahuan, gaya politik yang membumi, realistik dan praktikal. Sudah tentu gaya pidato Abg Mad sangat menarik. Ini kekuatan Abg Mad.
Terus berjuang sahabatku Abg Mad Sabu !









No comments: