Wednesday, August 14, 2019

61 TAHUN PEMERINTAHAN BN YANG GAGAL


Oleh Zanirun Baba


Mari kita fikir sejenak!! 
Knpa 61 tahun UMNO/BN memerentah negara, bangsa Melayu majoriti nya mundur dan miskin! 

Kenapa 4 negeri  Kelantan!Terengganu! Sabah dan Sarawak yang kaya dengan hasil bumi nya termasuk Minyak adalah antara negeri yang paling miskin dari negeri yang lain!!..

Jawapan nya jelas terpapar depan mata kita rakyat Malaysia!!
Semua hasil bumi!kekayaan hasil negara tidak sampai kepada rakyat jelata tetapi berlegar dikalangan segelintir PEMIMIMPIN UMNO/BN!!..

Kalau nak ikut logik akal macam mana hanya Selangor yang dilihat kaya dan maju disaat itu!! itu pun cuba lihat balik kepada pemimpin-pemimpin Umnonya sebelum ini! kekayaan bertimbun dan melempah lempah sehingga 7 keturunan! sehingga kini tak habis makan!!..

Imbas balik dan kumpulkan data kekayaan MANTAN PEMIMPIN UMNO/BN..

Malaysia dilihat maju oleh rakyat sendiri dan dunia luar adalah SELANGOR/ WILAYAH PERSEKETUAN KUALA LUMPUR!!..bagaimana dengan  negeri-negeri lain!..samada pembangunan yang lembab atau takde langsung pembangunan!!

Ini hakikat yang tak boleh kita nafikan..betapa salah guna kuasa!ketirisan kawalan kewangan dan rasuah telah membantut dan menyekat kemajuan dan pembangunan 
Fisikal dan rakyat!

Alhamdulillah Allah telah memberikan kita kekuatan dan keberanian utk menghumban Parti UmnoBN perompak keluar dari Putrajaya pd PRU 14!!

Allah telah memberikan  rahmat dan hidayah kpd rakyat Malaysia utk mendapatkan pemerentah yang jujur!berintegri dan Amanah!!
Ibarat menyedut udara yang segar dan nyaman yang sebelumnya busuk sebusuknya!

Setiap sen yang dibayar kepada pemimpin- pemimpin kerajaan datang nya dari kederat dan keringat rakyat BANGSA MALAYSIA!! akhir kalam!..rakyat ingin mengingatkan kepada pemeretah baru agar sematkan dalam hati dan jiwa kamu bahawa KALIAN SEMUA ADALAH ORG YG DIGAJIKAN RAKYAT!! RAKYAT ADALAH TUAN KPD KAMU BKN SEBALIK NYA!!

Jika kamu khianat!mungkar! Saperti pemimpin pemerentahah UmnoBN kamu juga akan dihumban keluar dari PUTRAJAYA!!.

Disaat ini setiap gerak dan tindakan kamu diperhatikan rakyat!!..


No comments:

Blog Archive

My Blog List

Followers