PENEROKA HARUS BERSABAR-DULU SOKONG Umno?


Image may contain: 1 person, on stage and standing


Antara janji Pakatan Harapan jika memerintah ialah meningkatkan pinjaman Sara Hidup dari rm1,000-1,500 setiap bulan kepada Rm2,000 sebulan tanpa faedah. Ia bersesuaian dengan peningkatan kos sara hidup yang dihadapi peneroka sementara sawit atau getah mereka mengeluarkan hasil.
Apa yang meresahkan peneroka dan merungsingkan saya kerana, wang sara hidup ini belum dibayar. Ia sepatutnya dibayar sebelum 25hb setiap bulan.
Saya menerima panggilan talipon, sms dan whatsapp dari peneroka seluruh negara mengenainya.
Saya telah berhubung dengan Pengarah Besar Felda memohon penjelasan. Saya juga menghubungi Tengku Maradziah, Pegawai Dato' Sri Azmin Ali, gesaan saya agar Menteri yang berkaitan Felda ini campurtangan.
Seperti yang selalu saya tekankan ialah memastikan keselesaan hidup rakyat. Isu ini boleh sahaja di manipulasi, yang memberi kesan negatif kepada Kerajaan PH.
Justeru, selesaikan segera isu yang sebegini penting!
Mazlan Aliman
Pengerusi Majlis Permuafakatan Ngo Felda
Presiden ANAK
4 Julai 2018

No comments: