AMANAH mutiara baru politik negara

Akhirnya parti baru yang dinantikan berjaya didaftarkan dengan sah menurut undang-undang.
Parti Amanah Negara (Amanah) bakal diuji dan dicuba dengan pelbagai percaturan politik ala Malaysia.
Hubungan pemimpin dan ahli Amanah dengan PAS akan tetap kekal diingati oleh kawan dan lawan

. Selamanya pemimpin utama Amanah akan dikenang sebagai pengkhianat kepada pejuangan Islam oleh pemimpin PAS lantaran keberanian bekas pemimpin PAS menubuhkan wadah baru ini.
Pas makin huru-hara
PAS yang sudah berlambak kerja kini ditambah beban dengan memikirkan strategi untuk menghadapi kemaraan Amanah yang punyai ahli daripada ahli Pas itu sendiri.

Kebanjiran ahli dalam Amanah bukan sahaja daripada atasan parti malahan daripada bawahan juga.

Selagi Pas tidak berhenti melabel dan mengecop bekas pemimpin dan ahli Amanah sehingga sampai tahap kafir maka permusuhan dan dendam akan berleluasa sesama parti Pas dan Amanah.

Hal ini sukar untuk dielakkan kerana kekecewaan telah wujud dalam diri kedua ahli parti Pas dan Amanah.

Hadi tak wajar didewakan

Tindakan ahli dan pimpinan Pas mendewakan pemimpin no 1 mereka sehingga ke tahap maksum sangat tidak relevan dengan perjuangan demokrasi di negara ini.

Juga menuduh dan mentertawakan ahli yang meninggalkan Pas seolah-olah wujudnya ketamakan perjuangan Islam. Hanya Pas sahaja yang layak.

Bagi pihak Amanah pula mereka harus membuktikan wadah perjuangan baru mereka kini adalah lebih baik dan lebih teratur berbanding parti lama mereka yang semakin rosak.


Pas Terengganu tak boleh pergi jauh

Pas Terengganu jangan banyak soal isu nak joint Pakatan Harapan atau tidak. Pas selangor mahu joint tapi pemimpin Terengganu kacau. Pemimpin Terengganu patutnya fokus perkhidmatan Ahli Dewan Undangan Negeri yang Allah bagi mereka 15 kerusi itu.
Kedangkalan mengulas isu-isu dalaman Pakatan Rakyat yang telah berkubur itu tidak mendatangkan kebaikan yang banyak kepada Pas Terengganu.
Lebih molek Yb Satiful Bahri, Adun Paka dan juga Pesuruhjaya Pas Terengganu itu memantau Adun-Adun Pas yang kurang berperanan sebagai wakil rakyat.
Isu di Terengganu ialah kebimbangan dan ketakutan rakyat ketika Pas memerintah Terengganu. Maka jika Pas di izinkan Allah mendapat semula kuasa kerajaan di Terengganu maka apakah beberapa tokoh Pas yang pernah berkuasa dulu akan campur tangan juga nanti dalam pemerintahan Pas kelak? Padahal umum sangat maklum peranan tokoh-tokoh tersebut yang buatkan pengundi serik doh undi Pas.
Slogan Derih Jusoh sangat mujarab dan keramat iaitu ‘Serik Doh Weh’ berjaya menenggelamkan jasa Pas era 1999-2004 dan Pas hanya tinggal 2 kubur dengan 4 nisan sahaja ketika itu, sama seperti Pas kuburkan BN pada 1999 dengan 4 nisan juga!



No comments: