GAMBAR-GAMBAR JEJAK FAKIR AMK SEMALAM










SEAUATU PERLU DILAKUKAN BAGI MEMBANTU GOLONGAN DAIF INI.PIHAK YANG BERWAJIB TENTU ADA JALAN UNTUK MENYELESAIKANNYA.JIKA DAHULU KITA MENYALAHKAN ORANG LAIN ,KINI KITA HARUS MENYELESAIKANNYA



AMK PP teruskan bantuan jejak fakir 4Isnin, 22 September 2008 •

OLEH:Amiruddin Ahmad

PERMATANG PAUH, 21 SEPTEMBER (SK)- Sekurang-kurangnya 100 keluarga tahun ini menerima bantuan melalui program bantuan kemanusiaan, Jejak Fakir yang dianjurkan kali ke empat oleh Angkatan Muda KeADILan (AMK) Pulau Pinang.
Kali ini, majlis yang diketuai oleh Timbalan Ketua AMK Pulau Pinang, Ong Cheng Huat dimana turut disertai hampir 30 orang sukarelawan yang bergerak di seluruh Seberang Perai dan sekitar Pulau Pinang.
Program yang kursus dianjurkan bagi menyampaikan bantuan kepada fakir-fakir miskin ini adalah bagi meringankan beban keluarga untuk menyambut syawal yang bakal menjelma kelak.
Menurut Ong yang juga Wakil Rakyat Dun Bukit Tengah tujuan utama ialah bagi memastikan golongan yang kurang bernasib baik dapat merayakan dan membantu golongan yang kurang berada menyambut dan meraikan bulan Ramadhan yang mulia ini dengan lebih sempurna.
Diantara sumbangan jejak fakir ialah wang tunai serta keperluan harian seperti beras, gula , tepung, biskut , dan juga duit raya.
Pengarah program Azlizal Tahir, menjelaskan bahawa program ini adalah untuk mengeratkan hubungan antara AMK negeri dan juga masyarakat setempat.


Artikel Terkini
AMK PP teruskan bantuan jejak fakir 4
Sidang Khas Perlu Diadakan, DAP syor 29 September
Dakwa Anwar Agen Amerika, Agenda Politik murahan Umno - AMK
DYMM Yang DiPertuan Agong Boleh Bertindak - Aziz Bari
16 Sept bukan tarikh serta-merta tubuh kerajaan baru

No comments: