LIM KIT SIANG MOHON MAAF-PENYOKONG MEMARAHINYA


Dalam ulasan saya semalam berkenaan dengan kenyataan LIM saya telah memperlecehkan sikap beliau dengan menyamakan beliau dengan Pak lah .Pak Lah diejek oleh penyokong BA sebagai "Pemimpin 3 Beranak" atau "Kerajaan 3 Beranak" akibat keterlibatan Khairi Jamaluddin sebagai menantu yang menasihatinya, Kamaluddin sebagai seorang peniaga dan juga Pak lah sebagai Perdana Menteri.

Kini apabila gambar LIm dan juga Guan Eng terpapar di dada akhbar memandang dari puncak menara KOMTAR, pandangan masyarakat sudah mula berubah.Adakah Lim akan sama seperti Kahiri dan juga menjadi Kamaluddin dalam masa yang sama menjadi pentadbir yang mementingkan diri apabila sudah berkuasa

Namun sangkaan saya meleset.Pada mulanya saya cadangkan sahaja agar PAS dan UMNO duduk semeja dan menggabungkan kedua parti itu agar sesuai sahaja mengajar DAP yang dilihat mula "NAIK TOCANG" atau sama sahaja dengan "KADUK NAIK JUNJUNG", yang mana dengan ini akan membolehkan PAS dan UMNO duduk semeja dan juga menjalin semula hubungan antara dua parti bangsa Melayu itu menjadi model kepada kerjasama yang lebih besar.

Namun keadaan mula berubah, bukan sahaja dalam beberapa blog dan blogger mula naik marah , malahan Lim sendiri menerima kutukan dan rasa luahan hati sedih yang sangat kecewa dengan sikapnya.Beliau akhirnya sedar bahawa masih ada tuan di tanah Melayu Malaysia ini dan sedar akan kesilapannya.

ESOK SEJARAH PENUBUHAN DAP DAN ADAKAH DAP SAMA DENGAN PAP LIM KUAN YEW DAN ADAKAH MODUS OPERANDI MEREKA SAMA............

LIHAT KOMEN DI BAWAH



Lim Kit Siang memohon maaf diatas ketelanjuran sikapnya yang dibuatnya sendiri kerana menyedari akan kerugian jika pakatan itu akan terlepas ke tangan BN dan kini menerima sindiran dan kutukan dari beberapa pelayar dilaman blognya.

Purata 1.2 ulasan pembaca dilontarkan di kaki kenyataannya itu dalam tempoh seminit.

Majoriti pembaca blog Lim meluahkan rasa kecewa, marah atau tidak selesa dengan pendiriannya itu.

Sejak kenyataan itu dimuatkan pada 7:20 malam ini, ia menerima 271 ulasan pada 10:46 malam.

Pada waktu tersebut, ulasan terakhir daripada seseorang dengan nama samaran 'Devilonpois' berbunyi:

Dear bloggers…, we have been throwing all our words from deep heart... Have all the messages being conveyed? Is there any of those who today becoming MP/ADUN/etc... getting our message? Have they forgotten what they are fighting for before 8 March?

(Rakan penulis blog semua, kita telah melontar coretan kita semua dari dasar hati kita ... Apakah mesej ini telah disampaikan? Apakah ada orang-orang yang menjadi ahli parlimen, Ahli Dewan Undangan Negeri dan lain-lain ... menerima mesej kita ini? Apakah mereka sudah melupakan apa yang mereka perjuangkan selama ini sebelum 8 Mac?)

'Smeagroo' meninggalkan catatan ke-344 pada 11:59 malam ini dengan berkata, antaranya:

You guys are walking on a thin line and nothing is certain for now. All it takes is a spark to start a fire and BN will again come back into full power and if that is the case, all I can say is Let’s pack our bags and leave for greener pastures!

(Anda semua berjalan di lorong berisiko dan tiada apa yang pasti kini. Hanya satu percikan boleh memulakan api besar dan BN akan kembali berkuasa sepenuhnya dan jika itulah yang bakal terjadi, apa yang saya boleh katakan 'marilah kita bungkus semua barang dan mencari peluang di tempat lain')

Menurut perangkaan, seperti tercatat di bawah foto Lim, pembaca yang sedang melayari blog Lim berjumlah lebih 1,000 orang dan kini semakin sukar untuk diakses, dipercayai akibat kesesakan trafik.

No comments: