HUSAM MUSA: PENGARAH PERHUTANAN KELANTAN SAHKAN WUJUDNYA MESYUARAT: POHON PENJELASAN LANJUT


Husam Musa added 5 new photos.


Image may contain: 1 person, standing, tree, grass, outdoor and nature
Image may contain: 7 people, people smiling, indoor and food

PENGARAH PERHUTANAN KELANTAN SAHKAN WUJUDNYA MESYUARAT: POHON PENJELASAN LANJUT
Saya merujuk kepada kenyataan media daripada Pengarah Perhutanan Negeri Kelantan sebagai tindak balas Notis Bantahan Kelulusan Pembalakan sewaktu Kerajaan caretaker yang saya serahkan di Pejabat MB Kelantan pagi ini.
A. Kenyataan itu dengan sendirinya mengesahkan dakwaan saya bahawa wujudnya mesyuarat berkenaan pada hari ini.
B. Dakwaan tiada cadangan kelulusan dalam agenda mesyuarat pada pagi ini perlu diteliti lebih lanjut.
Jika Pengarah Perhutanan berani, saya mencadangkan beliau mendedahkan kertas agenda mesyuarat pada pagi Ini yang disahkan benar oleh Dato Setiausaha Kerajaan dan Penasihat Undang-undang.
C. . Apa pun, saya menganggap Notis dan Kenyataan Media saya telah berjaya mencapai matlamatnya, jika benar tiada sebarang kelulusan baru dikeluarkan. Saya telah berjaya melaksanakan tanggung jawab saya sewajarnya
D. Saya percaya maklumat dari sumber saya adalah benar.

Image may contain: one or more people, people standing, mountain, sky, grass, tree, outdoor and nature








E. Saya juga memohon penjelasan beliau tentang lawatan bermain golf ke Selatan Thai baru-baru ini yang sedang viral di media sosial.

Image may contain: 2 people, people on stage


Foto-foto itu menunjukkan beliau bersama dengan taukeh balak yang terkenal di Kelantan.
Penjelasan itu perlu untuk mempastikan tiada pertindihan kepentingan serta integriti beliau terjaga.
Husam Musa
2.20pm
16 April 2018







Wan Azlan added 3 new photos.
4 hrs
Haji Husam bersama Lawyer Hisyam Fauzi selepas hadir membantah Kerajaan sementara Pas Kelantan yang bermesyuarat hari ini untuk meluluskan kawasan balak kepada Syarikat proksi Nik Amar (Nudin 100).
Mesyuarat jawatankuasa kecil perhutanan (Jkkp) yang bersidang sebentar tadi melibatkan kawasan hutan simpan lebih kurang 15 ribu ekar.
Andaikata ia diluluskan hari ini, bermakna kerajaan sementara Pas Kelantan jelas melanggar S.O.P yang ditetapkan.


No comments: