JANGAN KAITKAN DENGAN KAYANGAN.


 Petang semalam, saya menerima panggilan memaklumkan hajat pimpinan JAKIM untuk bersilaturrahim dengan saya. 



Saya sambut dengan baik atas iktikad untuk islah seperti tulisan saya yang meminta reformasi di tubuh JAKIM. 


Hadir ke JAKIM di Putrajaya pagi ini bersama Saudara Faizal Rahman, alhamdulillah pertemuan berjalan ringkas, padat dan mencapai apa yang dihajatkan. 


Kami diterima mesra oleh Timbalan Ketua Pengarah (Dasar) JAKIM, Dato’ Dr. Sirajuddin Suhaimee dan Timbalan Ketua Pengarah (Operasi), Dr. Hj. Ruslan Said. 


Saya pertegas dan jelaskan segala maksud dari tulisan saya. Saya kekal melihat keperluan islah dan reformasi kearah semangat Madani yang dihajatkan. InshaAllah, saya kekal dengan setiap bait coretan saya pada hari semalam. 


Penjelasan saya didengari dan diterima baik oleh dua Timbalan Ketua Pengarah ini dan mereka sangat profesional menanggapi perbincangan tersebut. 


Saya juga ingin nyatakan, mana-mana usaha untuk menghalalkan ajaran al-Arqam atau dalam apa-apa jelmaan lain, wajib ditentang sungguhpun ingin dibawa oleh watak menjaja nama kayangan. InshaAllah itu komitmen saya. 


Dr. Abu Hafiz Salleh Hudin

Putrajaya 


13 September 2024

9 Rabi’ al-Awwal 1446H


No comments: