PUNCA AKU MENYERTAI PAS DAHULUNYA




Sungguh aku sangat merindui wajah ini. Orang yang buatkan aku sertai PAS walaupun jiwa aku semarak Reformasi. Almarhum Tok Guru Nik Aziz Nik Mat.

Seorang yang humble dan down to earth. Tuturnya perlahan, bahasanya lembut dan teratur. Bibirnya sentiasa berkumat-kamit melafazkan berzikir.

Gambar ini diambil oleh orang awam. Ini bukannya gambar candid buatan. Konon acah candid tapi dah dirancang. Macam ramai pemimpin sekarang buat.

Aku sangat yakin, jika Almarhum Tok Guru masih hidup, PAS tak akan lari dari landasan perjuangan dan suasana politik kita tidak seburuk sekarang.

Tapi Allah Maha Mengetahui. Sebab itu aku kata kematian Tok Guru adalah sebesar-besar bencana buat kita. Dan aku sangat pasti aku tak salah.

Semoga Allah memberkati Allahyarham Tok Guru Nik Aziz dan meletakkan rohnya bersama mereka yang dikasihi olehNya. Aamin.

Guane boh?

Raja Gelap

 

No comments: