Kalau ada dalam UMNO, Asabiyah seperti pemimpin PAS, lihatlah Asyraf Wajdi

 


Kalau ada dalam UMNO, Asabiyah seperti pemimpin PAS, lihatlah Asyraf Wajdi

ITU SEBAB MASA AKU TULIS PASAL MAT HASSAN..AKU KUTUK ASYRAF WAJDI..

Kalau ada dalam UMNO, Ashabiyah dan Kebodohan seperti pemimpin PAS..Lihatlah Asyraf Wajdi, masa aku menulis pasal Mat Hassan aku dah sebut, Apakah orang berlatar belakang Agama..Kalau dia Ashabiyah..Mereka ini akan jadi lebih teruk..

Contoh aku berikan Asyraf Wajdi.. Ketika aku memuji Shahril hamdan, Aku mengkritik Asyraf Wajdi..Sebab apa Asyraf Wajdi ? Sebab dia antara pemuka UMNO yang banyak membangkitkan sentimen Perkauman Agama dan Kaum.. Tu sebab dia hanya ikut rentak Najib dalam mebangkitkan isu isu Populis..Nampak cerdik ,Tapi Bodoh..

Nampak tak sekali lagi dia cuba Fitnah Dr Maszlee.. Bagaimana cabaran yang dihadapi Dr Maszlee ketika jadi Menteri Pendidikan cukup kuat..Bukan saja diasask oleh Dong Zong yang dibelakangnya MCA.. tetapi sentimen agama dimainkan asatizah, Dibelakangnya UMNO dan PAS..

Walaupun Dr Maszlee cuba sedaya upaya melakukan Reform..Dugaannya berat disebalik serangan Ashabiyah dan Perkauman, Tak hairan Tun terpaksa mengambil tindakan menggugurkan Dr Maszlee..Dia telah menjadi sasaran Dong Zong dan UMNO terutama dalam isu Jawi dan SJCK..

Kita mudah lah cakap nak buat Reform..Lihat bertapa payahnya cabaran dihadapi.. bayankan pasal kasut hitam pun jadi isu Negara..jahatnya UMNO dan PAS.. Malangnya ada kelompok PH terperangkap dengan mainan sentimen Agama dan kaum ini.. 

Ipohmali



No comments: