BERKEMPEN DAN BERKHIDMAT


KEADILAN NEGERI BERGERAK DI TIGA KAWASAN SERENTAK


OLEH:Wartawan Rasmi Laman Reformasi



Butterworth 18 Nov – Jentera keadilan negeri hari ini bergerak di DUN Telok Ayer Tawar Butterworth dalam usaha dan kempen bagi memenangi dan meyakinkan rakyat di Pulau Pinang. Sehubungan dengan itu kempen yang berjalan serentak Di Taman Mutiara Sg Bakap, Pantai Bersih Ayer Tawar, dan juga di Pantai Jerejak. Ini membuktikan bahawa calon yang diletakkan oleh BA adalah dari golongan professional.


Di Butterworth, kempen ini diketuai oleh Pengarah Jentera Pilihanraya Negeri Sdr Mustaffa Kamal ( Pak Mus) dan Pemuda keadilan Negeri yang diketuai oleh Ketua Pemmuda Keadilan Negeri iaitu Dr Azhar Bin Dato Ahmad. Menurut beliau , usaha kemasyarakatan ini akan terus dilakaukan dari masa ke semasa walau pun selepas pilihanraya kerana menurutnya ianya sebagai satu ibadah dan juga mendekatkan diri kepada masyarakat. Beliau yang mempunyai klinik sendiri di Permatang Pauh dan Sg Dua juga turut memberi khidmat nasihat kepada orang ramai yang hadir.Jentera Pilihanraya Negeri juga turut membantu dari segi penyediaan tempat yang sesuai dan kawasan yang sesuai untuk di tembusi.




Malah Flat ini adalah yang tertua di Butterworth yang menempatkan golongan berpendapatan rendah. Ianya di bawah Dun Telok Ayer Tawar yang di ketuai oleh YB Jahara yang dikatakan akan ditamatkan tempoh khidmatnya kerana gagal dalam beberapa projek di sekitar Seberang Perai dan Pulau Pinang. Antaranya projek perumahan terbengkalai di Guar Perahu.


Sambutan yang diterima amat menggalakkan malahan ada JKKK menunjukkan rasa marah dengan menyatakan bahawa”Jika bagi kami RM50 pun kami pangkah dah keadilan”,Ini membuktikan bahawa selama ini UMNO memberi dan membeli undi dengan wang, dan dengan wang yang diterima penduduk di kawasan inilah, maka Flat itu terbiar dan tidak terurus, juga membuktikan bahawa Melayu terus terpinggir dan memang Melayu mudah lupa. 80% daripada penghuni flat ini adalah Melayu yang terpinggir dan berpendapatan rendah.


Kempen ini adalah untuk menyedarkan masyarakat bahawa, dengan kuasa dan pemerintahan Barisan Nasional, sebenarnya gagal untuk membela golongan ini ,akan tetapi wakil rakyat mereka lebih menumpukan kepada usaha memulikan reputasi yang telah tercalar.Usaha ini dijangka akan memberikan kesedaran kepada kaum Melayu bahawa ereka tidak boleh lagi diperbodohkan,tirasuah dengan wang,di berikan janji-janji yang baik-baik,juga diberikan harapan yang tinggi untuk membela nasib Melayu sedangkan Wakil Rakyat sendiri gagal untuk melaksanakan projek peribadi dan juga bagainamakah untuk menyelesaikan masaalah rakyat, jika wakil rakyat sendiri bermasaalah.


Pihak Keadilan negeri berharap, dengan risalah yang sedikit ini akan dapat menyedarkan minda orng-orang Melayu bahawa mereka sebenarnya jangan terlalu bergantung pada UMNO, kerana UMNO sering menipu rakyat sejak dulu,kini dan selamanya.





No comments: