KES NAYA BINI NI..


 Deza HM

Sejujurnya, saya amat bersimpati dengan Cikgu Penolong Kanan SMKT... isteri MB negeri ku..


Sudahlah dimadukan kawan tu, dibohongi pulak atas pentas terbuka, konon bini dia pi tolong pinang madu bagi kat dia...


Berduyun2 walaun pakat puji kata baguihnya bini tua Nusi.... payah nak jumpa orang pompuan macam tu..


Padahal... hakikatnya, semua yang Nusi cakap tu... dia muhong...


Bagi aku... benda2 melibatkan maruah acam tu... jujurlah. Jangan semua benda nak muhong.


Malu si isteri.. yang kononnya dengan rela hati, berjiwa besar pi pinang bini muda bagi kat laki dia...


Sampai ke tahap kwn tu malu untuk berhadapan dengan kawan2 sesama sekolah, sedara mara, kenalan dan kawan2 lain yang mengenali dia... sampai dia terpaksa ambil cuti murung sehingga 18 hari!


Ehhh... benda malu ni.. jgn buat main. Boleh menyebabkan tekanan mental berat yang boleh mengundang mcm2 risiko....


Selaku seorang pencinta wanita sejati ... tak pernah pun aku terbayang sampai nak sakiti hati seorang insan lemah spt mereka... 


Bila tengok balik video bini dia dok usap2 muka... bubuh cream nak bagi laki dia hat muka mcm coq peneram tu nampak segak sikit,... sambil bercerita kisah lampau, mereka pernah pecahkan tabung doraemon utk tampung duit belanja... aku jadi sedih sngat...


Aku yakin, jutaan kaum hawa yg membaca posting ini, pasti akan setuju dgn pendapat aku...


Nak kawin dua ker tiga ker... fikir dulu 30 kali... kenang lah waktu sama2 susah payah harungi hidup bersama...


Jgn fikir nk penuhi nafsu kita sorang jer...

Mentang2 hang ada jwtn besar... 


Jwtn tu pun tak pasti lagi lama mana lagi nk pegang...


Nanti mahkamah jatuh hukum kes hina sultan tu.. buat kena merengkok kat Sg Buloh... si cikgu tua itu lah juga yg bakal berulang alik pi tengok hang...


Nusi.... Berhentilah muhong. Dengan bini muhong, dengan rakyat pun muhong!


🤔🤔🤔



No comments: