TANGKAP DAN SEBAT


Gino Marvela. 


 Lahir tahun 97, 98, tahun 2002 2005, mula nak petik 13 Mei keris terbang, parang terbang kunun jgn sampai berulang. Siap nak cari Agong, nak cari Anwar...


Pabenda la budak2 nih. PDRM kutip ja budak2 mcm nih, kasi sebat ja belakang badan sekoq2.


Tahun lepas dlm sesi jelajah, kami jumpa dgn ramai warga emas yg masih hidup sejak 13 Mei 1969. Di masa ketika itu, ramai bangsa cina serahkan anak dan bayi ke org Melayu utk di jaga. 


Ada yg berpesan, jika apa2 berlaku kpd diri (mangsa keluarga cina), jagalah anak2 itu dgn baik. Bukan tu saja, ketika pemberontakan itu berlaku...bangsa Melayu kita pun cuba berlindung di kawasan kediaman bangsa cina yg baik2. 


Ingat PDRM, YDPA, ATM & Kerajaan Malaysia nak duduk diam biarkan saja benda ini berlaku ?


Ini budak2 yg baru nak hidup tak kira dia cina ka, melayu ka...india ka...kalau buat masalah ja, tangkap ja. Bagi rotan ja belakang dia, biar tahu cara hidup bermasyarakat. 


Isu stokin itu dah di ambil tindakan ikut perundangan, malah kedai yg terlibat pun dah di tutup. PDRM pun rasanya dah serahkan kertas siasatan ke peguam negara utk tindakan keras seterusnya.


Bagi kami, isu kalimah Allah pd stokin ini mmg biadap & salah. Tapi perlu siasat juga, mengapa stokin import China itu hanya terdapat beberapa helai saja di 2 lokasi di Johor sedangkan KK mart ini ada lebih 800 cawangan seluruh negara. Ini juga kepelikan bagi kami.


Dan kerajaan sedang & sudah ambil tindakan tegas dlm hal ini.


Cuma satu ja yg kami nak tanya...


Isu kalimah Allah pd stokin bagai langit nak runtuh. Ni kalimah nama Allah & Muhammad yg di cop dan tampal pada capal serta replika besar di gantung di dinding2 madrasah tu pula bagai mana ?


Bukankah nama Allah & Muhammad itu puak kamu sendiri perkotak katilkan letak pada capal dan replika capal? Takkan bab ini kamu senyap membisu & buta tiba2 ?



No comments: