PENDEDAHAN EKSKLUSIF : RAKYAT SUSAH, .MEREKA KAUT UNTUNG DENGAN MENGGUNAKAN KONTRAK LORI AIR.


PENDEDAHAN WAN MAHISSIN

 MENGGEMPARKAN


Ya Allah, kenapa baru aku tahu?. Rupa-rupanya mereka suka rakyatnya dalam kesulitan kerana mereka boleh mengaut keuntungan.


Lori yang mengangkut air dibayar RM500- RM700 sehari.


Jika 1 Parlimen ada 20 buah lori, kita ada 14 parlimen= 240 lori.


Sehari


1 lori= RM 700

280  Lori = RM 196,000


Sebulan=  RM 5. 88 Juta


Setahun = RM 705.56 Juta


Syarikat mana yang mendapat tender LORI?...... Tunggu saya bongkar


Allahuakbar, begitu mudah duit rakyat mengalir😭😭😭



MENTERI PATUT SIARKAN


Pendedahan tentang lori air yang  dibuat oleh Sdr. Mahussin nanti, alangkah baik kalau disambut oleh berita RTM. Hantar wartawan untuk temubual Sdr. Mahussin tentang isu ini.


Apabila disiarkan oleh RTM, secara tidak langsung siaran berita yang lain akan turut sama buat liputan dan ini akan berikan kelebihan kepada PH dalam menghadapi PRN yang akan datang.


Cuba ingat bagaimana RTM dan TV3 mainkan isu di Kelantan, Pulau Pinang dan Selangor ketika kita jadi pembangkang dahulu. Sekarang RTM bawah kuasa PH, maka gunakanlah sebaiknya.


Tak perlu laporan berat sebelah. Jadi neutral pun cukup. Selain dari Sdr. Mahussin, dapatkan komen dari pegawai kerajaan negeri. Yang penting liputan. Biar rakyat tahu isu ini wujud.


RTM masih lagi jadi pilihan kebanyakan penduduk di pantai timur. Jadi RTM boleh main peranan besar dalam PRN nanti. Diharap YB Fahmi Fadzil boleh pertimbang saranan ini. Guane boh?


 

Raja Gelap 

.


No comments: