PH MENANG 115 PARLIMEN?

 

thecoverage.my
Tengku Razaleigh : Petronas Gives As Much As RM40 Billion To 'UMNO' Every Year Since 1970s - What Happened To All The Money ? - The Coverage
Tengku Razaleigh had publicly admitted in an interview that Petronas gives as much as RM40 billion to UMNO annually since the 1970s. Source : Dayak Daily Source : Lina Soo Facebook Razaleigh said Petronas makes RM90 billion profit every year, which with only about RM40 billion of it would have gener...


1. Mungkin sobat-sobat tertanya ngapain saya minat banget follow politik Malaysia.

2. Jujurnya rasa minat itu muncul bila Skandal 1MDB Pak Najib meletus seluruh dunia. I've been followed INVOKE since the biggest scandal been disclosed by Rafizi and his fellows MP Tony Pua. Other is from Sarawak Report by Clare Brown.

3 Justeru saya senang sekali bila Rafizi Ramli comeback kerna beliau berani, pintar dan bijaksana. Sosok tegas pendirian. Nga ngomong sembarangan tanpa data maupun bukti di tangan.

4. Pak Jokowi sendiri lantik 10 anak muda pintar dan profesional bertugas di Istana Presiden. Bantuin beliau dengan idea baru membangun negara bangsa Indonesia maju bermaruah serta dihormati dunia.

5. Pastinya saya bangga dengan Indonesia hari ini walau masih banyak harus diperbaiki dan Reform terusan dilaksanain. Masa kanker kronik bisa sembuh segera? Betul nga?

6. Nga menduga kanker korupsi Malaysia kayaknya worst than Indonesia during Pak Soeharto in power. Bagaimana ya UMNO partai Melayu tega merampok wang syarikat Petroleum negara sendiri lebih RM1.5 trilion. Shocking!!! Former Petronas chairman, Tengku Razaleigh discloses that Petronas gives RM40 bilion every year to UMNO since 1970s.

https://thecoverage.my/petronas-gives-as-much-as-rm40.../

7. Malang sekali orang Melayu jadi korban pembohongan dan penipuan pemimpin UMNO sendiri. Malaysia negara kaya hasil bumi tapi hari ini udah miskin angkara koruptor merampok kekayaan negara sendiri. Pemimpin kayak apa gini?

8. Doa saya supaya orang Melayu bisa insaf kerna kesilapan sendiri mengizinkan UMNO perintah lama banget. Lebih 6 desawarsa. Justeru pemimpin UMNO berani merampok kerna mereka yakin orang Melayu gampang dibohongin dengan janji palsu. Kamu nga pernah mahu belajar dari penderitaan kami warga Indonesia lebih 30 tahun bawah kuasa Presiden Soeharto. Berjuta warga migrasi ke luar negara khusunya Malaysia cari kerja.

9. Pemilu 15 peluang terakhir rakyat Malaysia laksana perubahan. You all must vote Pakatan Harapan led by Anwar Ibrahim.

10. My prediction (base on data) is PH will dominate 115 Parliament seats in Peninsula.

11. Please save your country. Nga bisa diizinkan lagi BN or PN kembali berkuasa. You know the consequences. BANKRUPT!!!

 

No comments:

(function() { var d = document, w = window; w

PH-BN AKAN JADI GABUNGAN BESAR – ZAHID HAMIDI

  Kerajaan Perpaduan dibentuk Pakatan Harapan (PH) dan Barisan Nasional (BN) diyakini terus menjadi gabungan besar yang tidak akan berakhir ...