PAS dan PEJUANG 2x5 PAS CUBA BODOHKAN UMNO

 

NORMAN RADZUAN

May be an image of 5 people and text that says "Pas berundur, beri laluan kepada Umno bertanding October 25, 2021 5:45 pm"

Pernah tak dgr kawan di sekolah, 'samseng tahi kucing' berkata.."aku bukan tak mahu lawan tapi aku tapi aku kesian je dkt dia"... nak cover malu yg sebenarnya dia takut dgn lawannya.
PAS dan Pejuang sama sahaja perangai mereka. Kalau bercerita bab politik nak hapuskan rasuah, haramkan arak judi, bencikan Dap tapi bila ada peluang utk berlawan mereka tunduk membisu.
Pejuang melalui Mahathir pelbagai alasan konon parti itu ini mahukan kuasa. Habis kan bertanding mahu kalah? Tak mahu kuasa? Nama Pejuang tapi takut berjuang sb tak mahu malu dikalahkan apatah lagi bila PH dilihat kembali bersatu teguh.
Begitulah juga dgn PAS, mereka ini bukan sahaja dianggap pelacur dan gigolo tapi dia punya putar alam tahap dewa atau dlm agama kita kata munafik.
Kamu mahu beri laluan kpd UMNO tapi kamu bekerjasama dgn Bersatu. PAS sebenarnya tidak mahu bertanding kerana takut dimalukan sekali lagi oleh rakyat Melaka kerana hanya dpt telur ayam pada PRU lalu. Cuma pelik yg nak kutip derma dari ahli PAS itu kenapa?
Konon nak beritahu UMNO, PAS berbudi dgn UMNO. Pergi lah!!! ... sdgkan UMNO berikan jawatan Menteri dan Tim Menteri serta GLC... PAS di Terengganu langsung tak berikan jawatan Exco kpd UMNO.
Dlm politik ini sebenarnya PAS agak sedikit bijak berbanding dgn UMNO. Walaupun UMNO cuba ambil kesempatan dari PAS dan PAS cuba ambil kesempatan dari UMNO tapi PAS dilihat sedikit kedepan dlm siapa guna siapa.
Tanya saya antara UMNO dan PAS mana lebih teruk... saya kata PAS. UMNO jual bangsa memang ada juga parti di luar sana begitu. Tapi PAS jual agama... saya tak boleh terima langsung kejahatan ini. Ini soal agama Allah.

No comments: