PAS PARTI POLITIK, TAPI BAB NAK CARI UNTUNG DIA SAHAJA YANG BETUL

 

Hamdan Taha


Pandangan saya sebagai rakyat kerdil...


Saya baca kenyataan presiden pas Dato Seri Hadi Awang tentang darurat yang di laksanakan oleh kerajaan PN yang Pas bersama dalam kerajaan ini....


Di pendekan hujah presiden ialah wajib hukumnya berdepan dengan musibah covid kerana kerajaan perlu laksanakan untuk menyelamat rakyatnya dari jangkitan...


Ok tak ada masalah itu hujah beliau....negara kita mengamalkan demokarasi dan dia berhak untuk melahirkan pendapat parti yang beliau wakili....

Tetapi bila beliau dalam masa yang sama menyidir orang lain dan memperkecil pihak lain itu sesuatu bukan juga benda baru....itu lah hadi awang....sebelum pru ke 14 apa yang dia tak sindir tun m....tapi selepas tun m jadi pm beza pula pendekatannya.....itu lah politik PAS....tidak juga satu masalah kerana PAS ialah parti politik...kita wajib bezakan PAS dengan islam....dua perkara yang berbeza...PAS  parti politik di mana ada untung di situ mereka pergi....islam pula agama tidak ada istilah untung dan rugi....ikut islam untung...tak ikut rugi....amalkan islam untung...tak amalkan rugi...

Tetapi saya tenanti nanti kenyataan hadi awang dengan mengajak semua parti bekerjasama terutama Amanah,Pkr dan Dap kerana Pas pernah bersama mereka lebih lama dari umno dan bersatu. Pas tahu siapa pemimpin Dap,Amanah dan Pkr....pelukan ketika berjumpa lebih kerap dari peluk zahid dan muhyuddin. Zahid dan Muhyuddin baru kenal dan bersama pula tu berkerjasama ada covid pula jadi jumpa pun dah tak boleh peluk peluk....berbanding dengan Dap...LKS,PKR ...Anwar Ibrahim....Amanah...mat sabu....puluh tahun berpeluk sakan ni....

Jika pas dan hadi itu cuba mengambarkan mereka itu parti islam ini lah masanya buat temu janji dengan LKS,Anwar Ibrahim dan Mat Sabu buat perundingan dan pendamaian....kerana itu ajaran islam....jika telah di buat mereka tak mahu ikut berdamai itu masalah mereka tapi sebagai parti yang kononnya islam ini dah buat tangungjawap mereka. Kenapa zaman Tun Dr M pm boleh pulak Hadi pi jumpa dr m dengan hujah yang sama...demi islam...bangsa...dan negara...kami parti yang menjaga kepentingan umah...

Kot parti parti di malaysia ni pun duta khas timur tengah tak boleh nak damaikan....macam mana pula di dunia arab tu....gaji tiap bulan besar....sekarang ni tak bole ke arab....tapi pi lah ajak jumpa semua orang politik buat pendamaian.....sebab dah ada isu besar iaitu covid....negara....rakyat lebih penting dari politik...



No comments:

(function() { var d = document, w = window; w

(LIVE) Dr Mujahid: Jet Mewah, Iklan Judi, Kakitangan Awam Wakaf Gaji & T...