PAS HARUS TERIMA HAKIKAT MANTELITI PEMIMPINNYA KELAS 3 ?



Image may contain: 1 person, meme, text that says "malaysiakini Aliran baru yang mkk dicadangkan ngkan E1 BERITA Muhammad Sanusi Nor Facebook (EDAH PENANG P107 Saya boleh kerah orang kampung sekat Sungai Muda, seloroh MB Kedah P102 Terbaik Parti PAS(Parti arti Alih Sungai). South'Expy"



Pengumuman MB Kedah yang kerap buat kenyataan tak cerdik untuk mengalihkan air sungai Kedah ke tempat lain jika kerajaan Dap Penang enggan bayar pampasan RM 50 juta adalah bukti menunjukkan taraf pemikiran lebai yang tidak layak menjadi pemimpin apatah lagi menjadi seorang menteri. Lebai Sanusi yang masih segar ditertawakan netizen dan rakyat akibat kenyataan terburu-burunya kononnya Kedah punya khazanan hasil bumi yg kaya bernilai RM43 trillion menguatkan lagi bahwa dikalangan pemimpin lebai didominasi oleh ahli-ahli yang tak cerdik selari dengan pengakuan Hadi yang mengaku antara ahlinya memang ramai yang tidak cerdik. 

Dengan kenyataan Lebai Sanusi yang menuntut pampasan air berjumlah RM 50 juta walaupun ia masih belum dirawat membuktikan kalangan pemimpin Lebai tiada kreativiti untuk menambahkan pendapatan negeri dengan hanya bergantung kepada hasil semulajadi ciptaaan Allah ini tanpa berusaha memajukan negeri dengan menyuntik dana untuk merancakkan ekonomi melalui pembabitan sektor swasta seperti mana usaha yang dibuat kerajaan Penang dan Selangor.

 Menyedari Lebai tidak punya keupayaan dan cetek dalam hal ekonomi dan perniagaan, maka lebai hanya mampu berfikir dalam kotak berfikiran konservatif dengan hanya mengharapkan hasil bumi untuk dijadikan sumber pendapatan seperti meneroka hutan secara berleluasa tanpa memikirkan ekosistem dan kebajikan rakyat dan masa depan rakyat dan biodiversiti alam, bergantung kepada khazanah harta karun seperti yg Sanusi umum menjumpai hasilbumi bernilai RM43trillion,sangat mengharap hasil royalti petroleum agar dapat enjoy dengan royalti tersebut, dan terbaru nak claim air yang mengalir ke negeri jiran walaupun ia belum lagi dirawat.

 Malasnya lebai untuk berusaha menambahkan hasil pendapatan dengan cara merancakkan ekonomi terbukti dengan perangai lebai dari dulu dengan mengharapkan tin milo untuk tambah income mereka, tu sebab bila Lebai dipersoal dari mana Parti Lebai dapat duit untuk bertanding di 156 kerusi Parlimen pada PRU 14 yang lalu, Lebai dengan mudah menjawab dari sumbangan ahli2 Pas yang sayangkan parti,macamla walaung ni sekali bagi derma masuk tin milo sehinga beratus-ratus dan ribu ringgit. 

Tahap lebai berfikir ni sampai buat live Tahajud pon letak no akaun minta bank in duit!! Tu sebab lebai2 pengikut Hadi zaman PN ni cepat sangat jadi jutawan, mereka jadi kaya, jadi jutawan bukan kerana atas usaha perniagaan yg mereka usahakan, mereka jadi kaya segera atas sebab menunggang agama, jual dalil dan jual maruah diri dengan bersongkol dengan parti rasuah dan penghianat. Dari situ mereka dapat kaya segera atas habuan jawatan dan ghonimah yang diberikan oleh Moiiden!! Cara mudah akhir zaman golongan ruwaibidah jadi jutawan segera!.




No comments: