BERGAMBAR : ANWAR DI FORUM GLC SYARIKAT GERGASI


Imej mungkin mengandungi: 1 orang, tersenyum
Berpeluang untuk mendengar dan berbincang dengan gergasi-gergasi industri dari sektor korporat dan syarikat-syarikat berkaitan kerajaan di Ulangtahun Ke-10 London Speakers Bureau di Malaysia yang di-juruacara oleh Melisa Idris semalam.
Imej mungkin mengandungi: 2 orang
Samada CEO atau nelayan, kebimbangannya itu sama. Kita harus perbaiki mutu dan peluang kepada pendidikan. Kita perlukan ekonomi yang menjana peluang-peluang pekerjaan dengan gaji yang munasabah. Kita perlukan kerajaan untuk mencorak agenda dan dasar yang jelas, mengurangkan kerenah birokrasi yang berlebihan, dan juga memperkasa sektor swasta. Kita perlukan pertumbuhan ekonomi yang memanfaatkan semua. Kepayahan ekonomi yang merundung mereka yang di bandar, dan juga yang di desa-desa tidak harus dikesampingkan. Usah kita biarkan syak wasangka dan curiga melemahkan usaha kita dalam mencapai matlamat ini.

Saya juga ingatkan bahawa tidak ada negara yang berjaya di dunia ini yang berdiri atas faham perkauman. Apa yang kita perlukan adalah keberanian dan keyakinan dalam mencari titik temu dalam menyatukan seluruh rakyat Malaysia demi masa depan yang lebih baik, untuk semua.
Imej mungkin mengandungi: 6 orang, orang senyum, orang berdiri dan sut
Imej mungkin mengandungi: 2 orang, orang duduk dan dalaman

No comments: