ADAKAH MUSTAFFA ALI BENAR MEMBINCANGKAN STATUS 13 ADUN PAS TIDAK MAHU MENANDATANGANI SD?


Setiausaha Agung PAS Mustafa Ali bercakap semasa sidang media di ibu pejabat parti di Kuala Lumpur hari ini. – Gambar The Malaysian Insider oleh Najjua Zulkefli, 25 Ogos, 2014.  

PAS mengambil keputusan memberi kuasa melantik kepada Sultan walaupun Perlembagaan negeri Selangor tidak memberi baginda kuasa sepenuhnya untuk memutuskan calon menteri besar yang sekaligus mencetuskan rasa tidak puas hati banyak pihak.

PAS hari ini bertukar haluan dan membuat keputusan menyerahkan kepada Sultan Selangor bagi melantik calon yang sesuai untuk memegang jawatan menteri besar Selangor.Walau pun keputusan ini dipertikaikan, malahan menurut sumber dalaman, semasa mesyuarat pagi tadi 25 Ogos perkara 13 ADUN PAS tidak mahu menandatangani SD adalah  tidak benar kerana ianya tidak dibincangkan.

Ini menunjukkan PAS  tidak boleh dipercayai untuk menunaikan janjinya selepas menunggu sebulan untuk memutuskan calon menteri besar Selangor disokongnya.Semuanya adalah mainan politik Mustaff Ali. Malahan tidak ada pun saranan lain untuk menghantar 2 nama malahan menyerahkan kepada PKR memutuskannya.

Lebih daripada itu, PAS mengambil keputusan memberikan kuasa melantik kepada Sultan walaupun Perlembagaan negeri Selangor tidak memberi baginda kuasa sepenuhnya untuk memutuskan calon menteri besar.

Sebenarnya PAS tidak pun membincangkan tentang13 ADUN untuk menandatangani SD,malahan semuanya hanya di sampaikan oleh Mustaffa Ali dan perancangan beliau. Sebab itu Mat Sabu tidak membuat sidang ahkbar. Jika keputusan ini penting sudah tentu presiden atau timbalan yang akan melakukan sidang akhbar.

Kini terserlah penipuan yang dimainkan oleh mustaffa ali dalam mempengerusikan mesyuarat pagi tadi. Perkara ini adakan didedahkan juga oleh media bagaimana Mustaffa secara terang terang menipu  dan memburukkan nama PAS...



BERITA DI BAWAH NI UNTUK SEMUA RAKYAT MALAYSIA...TERUTAMANYA PAS. ULAMAK DI INDONESIA BANYAK YANG TINGGI ILMUNYA...NAMUN KITA BOLEH BERBANGGA LA JUGA...TAK DAK ROTAN ..BULOH PUN JADI LA....





No comments: