PEMUDA PKR TAK PUAS HATI



SHAH ALAM-Pemuda PKR tidak berpuas hati kerana tidak diberi tempat am parti tersebut.Antara perbahasa yan diketegahkan ialah bahawa tidak ada jawatan yang ditawarkan kepa pemuda oleh kerajaan negeri.Demikian jelas perwakilan Selangor Mazli Sering.
menurut beliau hanya 7 sahaja ahli majlis tempatan di lantik berbanding 44 peratus adalah genrrasi muda.

beliau juga merasakan bahawa terdapat pihak erajaan negeri Selangor yang dilihat memberi kontrak kepada ahli UMNO.

Sementara itu wakil Sarawak pula meminta agar AMK pusat agar membantu AMK negeri tersebut untuk kempen bagi menarik minat golongan dan sokongan orang muda agar memihak kepada PKR.

"Sudahlah duit tak ada, sokongan dari AMK pusat adalah perlu agar dapat bergerak dan berkempen di Sarawak" demikian tegas waki Sarak tersebut.






Sementara itu wakil Pulau Pinang pula menyarankan agar pihak ADUN dan Ahli Parlimen yan tidak menunjukkan komitment yang terbaik agar melepaskan jawatan.




"Saya memberi amaran kepada para ADUN dan para Ahli Parlimen yang tidak menunjukkan potensi yang baik agar melepaskan jawatan", demikian jelas Azrizal lagi.




Malah ada ahli parlimen yang hanya akan hadir ke kawasan apabila ada kenduri dan kemudiannya akan meninggalkan jawasan tanpa melihat dan menjenguk masaalah rakyat.



Berlainan pula dengan pendapat yang di kemukakan oleh Ahli Parlimen Balik Pulau apabila di tanya menjelaskan bukan soal individu tetapi ini soal parti dan bagaimana pula dengan kerjasama berpasukan di kawasan tertentu dan bukannya menaikkan nama ADUN atau Ahli Parlimen tertentu jelas beliau lagi


No comments: