NASIHAT.



 Menangislah jika itu membuatkan kita merasa rendah diri dihadapanNya. Menangislah kerana dengan menangis itu kita menyesali segala dosa. Agar kita sentiasa berusaha menjadi hamba Allah yang baik walaupun kita tidak baik. 



Jangan takut untuk menangis kerana takut dipandang lemah, dipandang diri ni lembik. Tidak, dihadapan manusia kita berpura-pura gagah, tapi menangislah dikala sunyi sepi, disaat hanya kita dengan Allah SWT sahaja. 


Menangislah menyesali segala dosa-dosa yang telah dilakukan. Menangislah mengharapkan keampunan, rahmat dan kasih sayang Allah SWT. 


Jangan pernah berputus asa dengan Rahmat Allah walau berkali-kali kita mengulangi dosa. Kuatkan hati, berusaha meninggalkan segala laranganNya. Mohon sungguh-sungguh agar Allah beri kekuatan kepada kita untuk melaksanakan segala perintahNya dan meninggalkan segala laranganNya. 


Sesungguhnya tiadalah daya dan upaya serta kekuatan melainkan dari Allah SWT. Sungguh kita insan lemah, insan hina dan jahil tanpa pimpinan dariNya. 


Terus kuat ye.. kuatkan hati, cekalkan diri. Allah sentiasa bersama-sama orang yang sabar. Allah itu dekat. Hanya kita yang selalu menjauh dan hanyut. Jika terasa jauh, bangun.. bangkit bermujahadah untuk kembali kepada Allah SWT. Sesungguhnya hanya kepadaNya tempat kita bergantung harap. Tiada yang lebih memahami dan mengetahui diri kita selain Allah SWT. 


-Syahida Farah Ishak-

#IngatanBuatDiriSendiri 

#SemogaBermanfaat




No comments: