𝗞𝗔𝗕𝗜𝗡𝗘𝗧 𝗠𝗨𝗟𝗔 𝗦𝗘𝗥𝗜𝗢𝗨𝗦 𝗧𝗘𝗡𝗧𝗔𝗡𝗚 𝗗𝗢𝗔 𝗟𝗔𝗞𝗡𝗔𝗧, 𝗦𝗘𝗟𝗔𝗠𝗔 𝗔𝗣𝗔 𝗬𝗚 𝗦𝗘𝗥𝗜𝗢𝗨𝗦??









1) SUDAH lama penyokong PH menegur tentang 𝗽𝘂𝗮𝗸 𝗟𝗔𝗛𝗔𝗡𝗔𝗧 𝗣𝗡𝘂𝗻𝗴𝗴𝗮𝗻𝗴 𝗔𝗴𝗮𝗺𝗮 yg gemar sungguh 𝗯𝗲𝗿𝗱𝗼𝗮 𝗟𝗔𝗞𝗡𝗔𝗧 terhadap musuh politik walaupun sesama Islam. Ini semua perbuatan  𝗞𝗛𝗔𝗪𝗔𝗥𝗜𝗝 𝗠𝗢𝗗𝗘𝗡. Kabinet sudah membincangkannya supaya KDN bertindak aktif menghentikan perbuatan seperti ini.


2) Kita tahu 𝗠𝗗𝗡 (𝗠𝗲𝗻𝘁𝗲𝗿𝗶 𝗗𝗮𝗹𝗮𝗺 𝗡𝗲𝗴𝗲𝗿𝗶) sememangnya dilihat lembik kerana 𝗧𝗜𝗗𝗔𝗞 𝗗𝗜𝗞𝗘𝗧𝗔𝗛𝗨𝗜 samada dia berani beri apa-apa arahan utk siasatan atau tidak? 𝗣𝗲𝗿𝘀𝗲𝗽𝘀𝗶𝗻𝘆𝗮 𝗧𝗜𝗗𝗔𝗞 kerana beliau pernah sebut tidak mahu "𝗗𝗜𝗟𝗜𝗛𝗔𝗧" 𝗺𝗲𝗻𝘆𝗮𝗹𝗮𝗵𝗴𝘂𝗻𝗮𝗸𝗮𝗻 𝗸𝘂𝗮𝘀𝗮. Maka ia terpulang kpd pihak polis. Namun pihak polis tetap bertindak atas laporan dan melengkapkan siasatan. Yg menjadi persoalan adalah apabila diserahkan kertas siasatan kpd AGC / AG, apa sudah jadi? Rakyat perlu tahu.


3) Kita sarankan dan "APPEAL" kepada kabinet supaya membincangkan juga kenapa selepas kertas-kertas siasatan ke atas 𝗽𝗲𝗺𝘂𝗸𝗮 𝘂𝘁𝗮𝗺𝗮 𝗣𝗘𝗠𝗕𝗔𝗡𝗚𝗔𝗡𝗚 𝗹𝗲𝗻𝗴𝗸𝗮𝗽, 𝗯𝗮𝗻𝘆𝗮𝗸 𝘆𝗴 𝗦𝗘𝗡𝗬𝗔𝗣? Kita juga ingin 𝗺𝗲𝗻𝗰𝗮𝗱𝗮𝗻𝗴𝗸𝗮𝗻 𝗸𝗽𝗱 𝗣𝗠𝗫 𝘀𝘂𝗽𝗮𝘆𝗮 "𝗔𝗣𝗣𝗘𝗔𝗟" 𝗸𝗽𝗱 𝗔𝗚𝗖/𝗔𝗚. 𝗣𝗠𝗫 𝗺𝗲𝗺𝗮𝗻𝗴 𝗷𝘂𝗮𝗿𝗮 "𝗔𝗣𝗣𝗘𝗔𝗟" 𝘄𝗮𝗹𝗮𝘂 𝗱𝗶𝗮 𝗮𝗱𝗮 𝗸𝘂𝗮𝘀𝗮 𝗯𝗲𝗿𝗶 𝗮𝗿𝗮𝗵𝗮𝗻. Oleh itu, selaku Rakyat saya kira ramai kawan2 bersetuju kita 𝗽𝗮𝗸𝗮𝘁 "𝗔𝗣𝗣𝗘𝗔𝗟" 𝗸𝗽𝗱 𝗣𝗠𝗫 𝘀𝘂𝗽𝗮𝘆𝗮 "𝗔𝗣𝗣𝗘𝗔𝗟" 𝗸𝗽𝗱 𝗔𝗚𝗖 / 𝗔𝗚 utk mengetahui apa STATUS atau apa kisahnya selepas siasatan-siasatan hasutan 3R ke atas Atok SAKA, Eddy Weng dan Middin Abah Coww?? Tiada bukti utk pendakwaan atau siasatan tak lengkap ke atau NFA? Alasan?


4) Berbalik kpd puak suka berdoa laknat. Puak Ajaran Sesat sungguh tidak ada KEMALUAN melaknat orang lain, mengkafirkan Muslim yg lain hanya kerana perbezaan ijtihad politik. Bila tercabut KEMALUAN mereka boleh buat apa shj.


5) 𝗣𝗡𝗴𝗮𝗺𝗮𝗹 𝗔𝗷𝗮𝗸𝗮𝗻 𝗦𝗘𝗧𝗔𝗡 𝗻𝗶 𝗺𝗲𝗺𝗮𝗴 𝗝𝗔𝗛𝗜𝗟 𝗠𝗨𝗥𝗔𝗞𝗞𝗔𝗕 dan langsung tidak faham apa akan berlaku seterusnya apabila sudah tercabut KEMALUAN dari mereka. Mau tidaknya? 𝗦𝗶𝗳𝗮𝘁 𝗠𝗮𝘇𝗺𝘂𝗺𝗮𝗵 𝗔𝗝𝗔𝗞𝗔𝗡 𝗦𝗘𝗧𝗔𝗡 𝘁𝘂 𝗹𝗮𝗵 𝘆𝗴 𝘀𝗮𝗻𝗴𝗮𝘁 𝘀𝘂𝗸𝗮 𝘄𝗮𝗹𝗮𝘂𝗻 & 𝘂𝗻𝘁𝗶𝘁 𝗪𝗔𝗥𝗚𝗔𝗡𝗘𝗚𝗔 𝗧𝗔𝗞 𝗕𝗘𝗥𝗚𝗨𝗡𝗔 𝗯𝘂𝗮𝘁 𝘀𝗲𝘁𝗶𝗮𝗽 𝗵𝗮𝗿𝗶 di Whatsapp Group, FB dan lain-lain paltform SocMed. Macam mana puak GILA ni boleh mengaku memperjuangkan Isley sdgkan akhlak mengalahkan "Hangtu SETAN"?


6) Saya kira di kesempatan yg lain, dalam artikel akan datang, 𝘀𝗮𝘆𝗮 𝗮𝗸𝗮𝗻 𝘁𝘂𝗹𝗶𝘀 𝘁𝗲𝗻𝘁𝗮𝗻𝗴 𝗹𝗲𝗯𝗮𝗶, 𝘄𝗮𝗹𝗮𝘂𝗻 & 𝘂𝗻𝘁𝗶𝘁 𝗚𝗔𝗚𝗔𝗨 𝗮𝗻𝘂 𝗽𝘂𝗻 𝘁𝗮𝗸 𝗯𝗲𝗿𝗮𝘀𝗮 𝗮𝗽𝗮 𝘀𝗲𝗯𝗮𝗯 𝘀𝘂𝗱𝗮𝗵 𝘁𝗶𝗱𝗮𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗞𝗘𝗠𝗔𝗟𝗨𝗔𝗡 menyebabkan mereka dgn 𝗠𝗨𝗞𝗔 𝗧𝗘𝗕𝗔𝗟 𝗦𝗘𝗧𝗘𝗕𝗔𝗟 𝗞𝗨𝗟𝗜𝗧 𝗕𝗔𝗕𝗜 berulang melakukan dosa jenayah QAZAF dan maksiat secara terang-terangan di depan Rakyat melalui SocMed.


InsyaAllah.


- Zus Din 

09122023

********************

'𝗞𝗮𝗯𝗶𝗻𝗲𝘁 𝗯𝗶𝗻𝗰𝗮𝗻𝗴 𝗶𝘀𝘂 𝗱𝗼𝗮 𝗹𝗮𝗸𝗻𝗮𝘁' - 𝗠𝗼𝗵𝗮𝗺𝗮𝗱 𝗦𝗮𝗯𝘂

𝗼𝗹𝗲𝗵 𝗛𝗔𝗭𝗘𝗟𝗘𝗡 𝗟𝗜𝗔𝗡𝗔 𝗞𝗔𝗠𝗔𝗥𝗨𝗗𝗜𝗡


BACHOK - Pengerusi Parti Amanah Negara (Amanah), Datuk Seri Mohamad Sabu mengesahkan Jemaah Menteri turut membincangkan isu doa laknat ke atas satu-satu pihak seperti yang dilakukan oleh pihak tertentu sebelum ini.


Beliau yang juga Menteri Pertanian dan Keterjaminan Makanan berkata, perbincangan itu menunjukkan kerajaan mengambil serius perkara tersebut.


"Kita bincang supaya pihak KDN (Kementerian Dalam Negeri) aktif tangani isu ini.


"Soal cara undang-undang dan tidakan yang diambil itu kita serah kepada KDN dan JPM (Jabatan Perdana Menteri)," katanya selepas merasmikan Konvensyen Amanah Negeri Kelantan di sini pada Jumaat.


Menurut beliau, doa melaknat satu puak itu kini sudah menular ketika ini dan boleh memberikan kesan tidak baik kepada masyarakat.


Ujarnya, parti lama beliau dahulu tidak pernah memberikan teguran apabila doa tersebut dilakukan ke atas satu-satu pihak sebagaimana yang berlaku pada Muktamar ke-14 di Batu Pahat, Johor.


News Link : https://www.sinarharian.com.my/article/638649/berita/politik/video-kabinet-bincang-isu-doa-laknat---mohamad-sabu



No comments: