*Aku dan JPM kecewa*

 

MAN TOBA


Ternyata pengumuman PM TS Muhyiddin semalam amat mengecewakan. Aku sebenarnya tak boleh tidur. Kecewa kerana aku tak sangka begini rupanya pentadbiran negara kerajaan Melayu. Kenapa bangsa aku begini???

Aku sudah bekerja dengan beberapa kerajaan, dari zaman Tun Pak Lah, Dato Sri Najib, Tun Mahathir dan Tan Sri Muhyiddin. Ini, secara jujur, Kerajaan Malaysia yang paling teruk dalam sejarah. Walaupun DS Najib dulu banyak menggunakan anggota kerajaan dan projek untuk mengekalkan kuasa, tapi rakyat masih boleh mencari makan ketika itu. Kali ini, hancurrr! Dengan Covid lagi.

Aku pun ada juga kecewa dengan diri aku sendiri kerana aku antara yang bersuka ria ketika kerajaan Tun Mahathir jatuh dulu kerana aku tak suka DAP. Tapi aku tak nafikan Tun adalah seorang pemimpin yang suka bekerja. Aku kerja di JPM, aku tahu. Boss-boss kami masuk meeting memang kecut perut. Time tu, kitaorang tak berani main golf. Memang time tu bekerja demi Negara. Cuma masalahnya ada DAP.

Yang sekarang ini aku tak tahu nak cakap macam mana. Haru biru. Tiada pendirian. Meeting last minit. Kerja macam tak kerja. Projek semua passing kepada kawan-kawan ketika darurat. Negara dalam krisis! Ramai tidak tahu apa yang berlaku dalam JPM, aku tahu!

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani. Segala puji hanya bagi Allah Tuhan sekalian alam. Salawat ke atas junjungan besar Nabi Muhammad SAW. Ya Allah Ya Mujib Ya Malik tumbangkanlah kerajaan Melayu ini secepat mungkin.

Dan ampunkan dosa aku ya Allah.

Aku tersilap.

Insan Kerdil JPM

Putrajaya

5.39 pagi.

 

No comments: