MENTERI PENDIDIKAN PALING BANGANG DALAM SEJARAH MALAYSIA??

Bob Kelanang


Dulu aku ingat Mahdzir Khalid adalah Menteri Pendidikan paling bodoh dalam Sejarah Malaysia... rupanya ader lagi yang lebih bodoh... Radzi Jidin adalah Menteri Pendidikan yang aku rasa paling bodoh setakat ini... Ini mungkin spesis bangang...

Kita hentikan persekolahan di Malaysia pada masa jangkitan Covid-19 sekitar 800 hingga 1000 kes sehari... kita tutup awal takwim persekolahan... betul memang la ianya 'drop'kan kita punya akademik level DAN performance... tapi for 'safety of our children...' nyawa lagi penting...


Tetiba... masa bulan 12… Menteri Pendidikan dah umumkan persekolahan akan dibuka ikut takwim yang dirancang... masa tu kes harian sekitar 2000++ sehari...


Then masa awal Januari... Menteri Pendidikan juga apabila ditanya mengatakan bahawa sekolah TETAP akan dibuka pada 20 Januari 2021... berduyun-duyun lah mak bapak yang membeli peralatan DAN kelengkapan sekolah... pemborong DAN peruncit pun order dan simpan stok...


Then... 11 Januari... PM umum PKP 2.0... DAN PM bagitau persekolahan masih ikut takwin...


Tetiba... 12 Januari... PM umum dapat perkenan YDP Agong untuk laksanakan Proklamasi Darurat 2021... DAN pada petangnya pukul 2... Menteri Pendidikan buat sidang akhbar dan bagitau sekolah tetap dibuka ikut takwin DAN ikut SOP...


Pada 12 Januari tu... kes harian dah 3000++


Sekejap... kita hentikan persekolahan pada tahap kes harian sekitar 800 hingga 1000... ntah giler apa yang dapat Menteri Pendidikan boleh umumkan sekolah dibuka ikut takwim walaupun masa itu tahap kes harian adalah sekitar 2000++... lihatlah betapa bodohnya Menteri Pendidikan...


Mak bapak pun dah pening sama ader nak teruskan beli DAN bayar yuran sekolah bagai (termasuklah yuran asrama dan sebagainya)... kelam kabutlah cuba setelkan ikut apa yang ader modal dalam tangan...

Sekejap lagi... sekitar awal Januari sampailah ke hari ini... masih ader lagi rakyat yang dilanda musibah banjir... peralatan DAN pekakasan rumah rosak... persiapan sekolah janganlah ditanya... pening kepala...

Semalam... Sabtu... masih ramai emak bapak yang masih membeli peralatan sekolah... sebab takder tanda-tanda KPM (Menteri Pendidikan) nak kenselkan buka sekolah macam biasa... DAN sekitar pukul 7 malam... tetiba viral 1 Malaysia ni kenyataan segera dari Kementerian Pendidikan Malaysia... yang mengarahkan tutup semua sekolah kecuali yang nak ambil peperiksaan SPM/STPM...

Aper ker bangang Menteri Pendidikan... aper ke bangang Kementerian Pendidikan Malaysia.... macam ayam takder kepala... takkan takder planning... takkan tak boleh baca senario... 

Paling cikai pon time PM umumkan Proklamasi Darurat tue... kensel la sekolah cara biasa... buat jer la sekolah dari rumah... tak boleh nak pikir ka?? Rakyat dah lama bercakap DAN bising pasai ni dalam media sosial... menteri semua buta DAN pekak ke?? Atau pasai sumpah seranah rakyat Malaysia yang ader 30 juta ni... terus menteri jadi BODOH dan BANGANG...


Adoilah...



No comments:

(function() { var d = document, w = window; w

Tebuk atap! Bukan langkah kanan Hadi

  March 8, 2021  TEBUK ATAP ! BUKAN LANGKAH KANAN HAJI HADI.. Membaca laporan malaysiakini tulisan Haji Hadi,Jelas dalam hatinya penuh kesum...