ADA MACAM TAK ADA..TAK ADA MACAM ADA....


Hamdan Taha

 Seorang sahabat dari brunai beritahu di sana kes covid 19 dah lama tidak ada....alhamdulilah...


Tapi ada cerita yang menariknya ialah....kerajaan brunai beri arahan kepada semua rakyat yang beragama islam dan semua pegawai kerajaan dan pemimpin di kehendaki atau di wajibkan baca surah yassin serentak di waktu pagi...


Rakyat dia ikut arahan....


Kita di malaysia kerajaan kita ni isle tulang belakang kita tiga parti isle....tapi saya berulang ulang kali berkata kehadiran islam dan roh islam dalam kerajaan ni langsung tak ada....macam kafir jer yang memerintah negara kita ni...


Menteri agama macam tak ujud....setidak tidaknya zaman ph terasa ujudnya mujahit tu walaupun haru biru tapi dia ada....yang ini tak terasa dia ada ke tak ada....begitu juga peranan parti pas....ada ke tak ada...macam tak ada...


Ini lah masanya kita ajak rakyat bukan saja pkp tapi ajak rakyat buat sesuatu dengan berdoa...jangan lah guna hujah bidaah kerana nabi tak buat....berdoa dan usaha ni nabi buat...dan doa ni adalah wajib....wajib....sepatutnya bila kerajaan buat pkp 14 hari....


Kita kerahkan rakyat baca yasin selama 40 hari atau 50 hari....atau sehingga virus 19 di angkat semula oleh Allah...baru betul lah terasa kerajaan ni gabungan tiga parti melayu islam...


Ini yang rakyat rasa bergaduh setiap masa...siang malam pagi petang dema bergaduh jer kerjanya....saling bunuh membunuh....taik kucing la guna selogan ini kerajaan islam melayu WAJIB PERTAHAN ...JATUH KAN BERDOSA....PERANGAI HAPRAK



1 comment:

Anonymous said...

Tahniah Brunei 174 kes covid 19.

(function() { var d = document, w = window; w

APAKAH MAHIADDIN TIKA INI SEDANG DISERONOKKAN DENGAN KAJIAN TIPU-TIPU, SAMA SEPERTI NAJIB DULU?

  Realiti yang nyata dan nampak di depan mata, Mahiaddin Md Yasin ketika ini adalah Perdana Menteri paling tidak popular dan sangat dibenci....