BAGAIMANA UMNO MENJAGA CYBERTROOPER MEREKA....PH NAK MENANG?


Antara yang kerajaan PH dulu tak ambik berat....

Malah boleh dikatakan tiada apa pun untuk para cyber PH dulu yang banyak membantu di dalam sosial media.....tengak mcmna diaorg jaga orang mereka.
Kedengaran hari ini JASA di hidupkan kembali. Bermakna setiap dr mereka kan dapat habuan bulanan dan mungkin lebih. Kepada sdra Gobind, pa habaq... ada untung banyak juai roti?
Sewaktu sdra Gobind jadi menteri, memang ada pro dan kontra. Ya benar ada kebaikannya, jaga 5G dan harga internet yg fleksibel buat pengguna.
Tidak lama lg harga Streamyx & Unifi akan di selaraskan kembali. Faham dak makna selaraskan ?
Zaman kerajaan atap ini depa nak cakap naik harga, rakyat pasti jadi singa belaka. Sama ja isu buluh dan sawit merah... hanya pusing ayat utk tarik sokongan pd masa sama menekan lagi lebih.
Masih ingat pabila JASA di leraikan sebaik saja PH berjaya mendapatkan mandat rakyat PRU14, dengan setitis air mata dan pujuk rayu kata anak bini nak makan. Maka ratusan ahli JASA di serap ke pelbagai institusi... beri mereka pekerjaan... beri mereka elaun. Warga PH di abaikan kunun tak pandai cari peluang.
Semasa jasa itu di sara penuh, apa yg mereka tidak lakukan kepada ahli jabatan kerajaan yg lain, walaupun ada tulisan berbau tidak suka najib ja pun warga pendidik di pindah sana sini ke kawasan pendalaman. Nun hujung Kelantan dan Terengganu... kawasan pendalaman Sarawak dan Sabah. Penjawat awam yg tidak mengundi umno baru yg tidak ada akaun fb & twitter pun agensi ini lapurkan utk di tukarkan atau turunkan ke jawatan rendah. Ini adalah fakta dan telah berlaku bertahun lamanya.
Hari ini mereka sekali lg mendakwa ahli JASA yg di hentikan oleh PH tak dapat cari makan, maka di hidupkan kembali JASA ini kununnya nak beri bekas ahlinya sara hidup.
Persoalan utama, bukankah ratusan ahli bekas jasa telah pun di serap ke pelbagai agensi bawah kendalian PH itu sendiri apatah lagi menyerapkan mereka ke SKMM itu sendiri ? Tang bila lg mereka tak dapat cari makan ?
Ada rakan karya mohon dr GM sendiri bantuan proposal mewujudkan penulis karya ataih talian. Dan proposal itu telah di sempurnakan oleh beberapa rakan karya yg lain. Akhirnya di tolak hina ataih beberapa alasan. Tebuk atap naik ja memerintah, dengan puak2 hangpa sekali guyub.
Apa rasa... sardin ka atau sos cili yg di campur ke dalam cincau?
Ini pengajaran wahai sdra Gobind, dan pimpinan PH yg lain. Biar berpadalah jika nak budiman sekali pun. Nak cakap pun tak guna, kesilapan dah berlaku. PH buleh berjaya sekali lg di PRU15 dgn beberapa syarat antaranya kalian kembali ke meja Majlis Presiden dgn segera dan pengubahan beberapa perkara lain. Bukan berbunyi antara sesama, baling batu sembunyi tangan yg akhirnya hilang punca sendirian.
Yang berkarya:
Gino Marvela aka Gin Marvel.




No comments: