YDP AGONG KE 14 DIJANGKA MENDAPAT KERAJAAN BARU PAKATAN RAKYAT SELEPAS PRU 13


Sesuai dengan pemasyhuran Yang Di Pertuan Agong ke 14 maka rakyat akan mengambil kesempatan untuk turut menukar kerajaan yang memerintah Putrajaya daripada Barisan Nasional kepada Pakatan Rakyat.

Kerajaan Bn yang sedang dipimpin oleh Najib Razak dijangka bila-bila masa akan mengisytiharkan pembubaran parlimen bagi membolehkan PRU 13 diadakan untuk memilihkan kerajaan baru samada diperingkat negeri ataupun persekutuan.

Para penganalisa politik dalam dan luar negeri menjangkakan perubahan besar bakal berlaku sesuai dengan perubahan di seluruh dunia terutama dunia Islam.

Pakatan Rakyat yang diketuai Anwar Ibrahim dan bersama-samanya Presiden PAS Dato Seri Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang, Dato Bentara Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Sdr Lim Guan Eng serta penasihat DAP Lim Kit Siang dan juga pimpina dari kaum India akan memberikan saingan yang sengit kepada Bn untuk terus mengekalkan kuasanya yang kian pudar oleh skandal-skandal baru yang sedang melanda kerajaan BN.

Pendedahan oleh Audit Negara telah mengemparkan seluruh masyarakat terutamanya skandal pinjaman mudah kerajaan kepada syarikat NFC yang mengendalikan pemeliharaan lembu secara berskala besar yang gagal serta wujudnya penyalahgunaan wang rakyat. Ini berlaku semasa masih dibawah pentadbiran Abdullah ahmad badawi serta menterinya ketika itu adalah Muhyidin Yasin.

Skandal ini dipercayai mampu melumpuhkan jentera Bn disemua peringkat.

No comments: