Anwar Ulangi Dakwaan Pemimpin Tertinggi Umno Terlibat Lindungi Trio 'Datuk T'



DENGAN TERSEBARNYA VIDEO DAN TANPA KESUDAHANNYA CERITANYA...DAN RAKYAT TIDAK LUPA..MALAHAN SEDANG MEMBICARTAKAN Umno DI DALAM USAHA MENJATUHKAN PARTI TERSEBUT DALAM PILIHANRAYA KE 13



KUALA LUMPUR 16 JUN : Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim sekali lagi menegaskan beliau yakin akan penglibatan pemimpin tertinggi Umno-Barisan Nasional dan polis dalam usaha melindungi trio 'Datuk T' daripada dikenakan tindakan undang-undang.

Beliau berkata demikian menjawab pertanyaan media mengenai perkembangan terkini ahli perniagaan, Datuk Shazryl Eskay Abdullah yang dilihat menyepikan diri kebelakangan ini.

"Saya tak tahu tapi polis masih beri perlindungan. Ini adalah satu negara di mana video seks disebarkan seluruh negara dan polis tidak tahu nak buat apa? sebab itu saya masih kekalkan terdapat arahan dari pihak atasan (umno)," kata beliau.

Eskay adalah salah seorang individu yang bertanggungjawab menayangkan video seks fitnah yang dikaitkan dengan Anwar di Carcosa Seri Negara pada Mac lalu.

Beliau juga melakukan sumpah laknat di Masjid Amru Al-As Sentul dengan memakai baju kalis peluru sambil diiringi bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Rahim Thamby Chik dan bekas bendahari Perkasa, Datuk Shuib Lazim untuk membuktikan kononnya lelaki dalam video seks yang didedahkan itu adalah Anwar.

Para alim ulama dan mufti sependapat bahawa tindakan Eskay itu bercanggah dengan hukum syarak.

Malah Anwar secara konsisten menegaskan bahawa individu dalam klip video 21 minit itu bukan dirinya.

Bahkan Anwar menyifatkan trio 'Datuk T' sebagai perkakas Umno untuk memfitnah dan mengaibkan dirinnya.

No comments: