BN cabul surau di Labis


Kejadian kibaran bendera BN di sebuah surau di Taman Mewah Labis pada 28/01/2011 jam 10 pagi , ketika petugas PAS menjalankan rutin biasa rayuan undi , petugas PR tersebut amat terkejut apabila melalui sebuah kawasan yang disangkakan markas operasi BN kerana di dalamnya bersepah peralatan gerak kerja publisiti kempen BN, tetapi apabila didekati , petugas PR amat terkejut kerana ia sebenarnya adalah sebuah surau.

Sebelum ini , Umno BN begitu lantang di dalam perkara yang membabitkan perintah Sultan dan sepatutnya diterima dengan jelas oleh semua rakyat tanpa mengira parti samada kerajaan yang memerintah ketika itu ataupun pihak pembangkang.

Tetapi tindakan cabul terhadap kawasan surau untuk dijadikan kawasan gerak kerja publisiti BN amatlah memalukan. Perkara ini mendedahkan dengan sebenarnya , topeng sebenar BN yang menganggap mereka kebal dari apa sahaja tindakan walaupun arahan itu dikeluarkan oleh sultan sendiri.

Pada ketika berita ini dimuat naik , keadaan masih tidak berubah. Sesuatu yang pelik jika petugas PAS atau PR mempunyai bendera BN yang banyak untuk diletakkan di dalam surau jika ini provokasi semata-mata.

Dengan pendedahan sebegini diharapkan masyarakat pengundi di Tenang dapat mengambil pengajaran dan iktibar siapa sebenarnya yang memperalatkan masjid dan surau selama ini. Sanggupkah kita melihat surau tempat umat Islam mendirikan solat sewenangnya digunakan BN untuk mengibarkan benderanya ?

No comments: